"A Google hirdetési stratégiája az, hogy cikkekhez kötődő hirdetéseket próbál feltenni, például több neves portálon, amikor írnak az egyesületünkről, amikor a szövegben szerepel az IQ-teszt kifejezés, akkor valamelyik ilyen, átverős, Sri Lankán bejegyzett cég hirdetését a Google odarakja az interjú alá. Ez amellett, hogy nagyon kellemetlen, félrevezető is tud lenni, hiszen ha arról van szó, hogy a Mensa fejlesztett egy egyedülálló adaptív tesztet, ami az egyetlen korrekt, valódi IQ-teszt, jó esetben az olvasónak eszébe jut, hogy a Mensa oldalára menjen fel és ott töltse ki, de megesik, hogy arról panaszkodnak, hogy rámentek az alsó linkre és az ilyen-olyan, nem is ingyenes, nem komoly teszt volt. Gyakran olyan szöveggel hirdetnek ezek a cégek, hogy hivatalos IQ-teszt, meg Magyarország IQ-tesztje" - mondta Nagy Lantos Balázs.
A Mensa HungarIQa Egyesület elnöke elmondta: "első ránézésre nem nagyon egyszerű eldönteni, hogy hiteles-e egy IQ-teszt, de az megkönnyíti a dolgunkat, hogy a valódiak nem szoktak felkerülni az internetre. Ennek az az oka, hogy egy IQ-teszt kifejlesztése legalább tízmilliós nagyságrendű pénzbe kerül, az interneten elveszíti az értékét, mert kitudódik a megoldókulcs. Ha mégis felkerül valahol egy, akkor valamelyik pszichológus a világban rögtön észreveszi és mindent elkövetnek annak érdekében, hogy lekerüljön, meglepő hatékonysággal, mert tényleg nem nagyon valódi IQ-tesztet találni az interneten."
Nagy Lantos Balázs hozzátette: "a mienk abban különbözik, hogy a Mensa eleve közhasznú célra fejlesztette, ez egy adaptív IQ-teszt, az első kérdést véletlenszerűen adja egy jóval nagyobb adatbázisból, mint a normál IQ-tesztes feladatokból elkészül, utána pedig mindenkinek a képességszintjéhez igazítva adja a feladatokat, így nincs két egyforma IQ-teszt, nincs betanulható megoldókulcs."
Hanganyag: Farkas Dávid







