Infostart.hu
eur:
399.93
usd:
340.6
bux:
0
2025. július 8. kedd Ellák
Nyitókép: pexels

Szigorítás miatt bajban az autóipar

A szigorúbb kibocsátási szabályokat okolják azért, hogy szeptemberben 23 százalékkal estek az új autók eladásai Nyugat-Európában.

Ágazati adatok szerint az új, szigorú emissziós korlátozások miatt közel 300 ezer kevesebb új autót adtak el a nyugati-európai kereskedők. Mint a Reuters megjegyezte, az előírások nyomán egyes új modellek nem jelenhetnek meg a kereskedőknél.

Az új, Összehangolt Könnyű Gépjármű Tesztet (WLTP) szeptember 1-jén vezették be, és ennek nyomán a Volkswagen és a Renault nem tudja leszállítani néhány modelljét, amíg azok nem mentek át a minősítési folyamaton.

„Több tényező is befolyásolja a piacokat, például a WLTP-nek megfelelően tesztelt felhalmozódott autók ügye. Emiatt leállították néhány népszerű modell eladásait” - mondta David Oakley, az LMC Automotive ágazati tanácsadó cég elemzője.

Az érintett kocsik között megtalálható a Volkswagen Golf és Touran, a Renault Espace és Kadjar, a Nissan Qashquai, a Fiat Tipo és a Jeep Renegade.

Az új szabályok célja az, hogy a gyártók őszintébb adatokat szolgáltassanak a kocsik valódi fogyasztásáról.

A korábbi rendszerben ugyanis olyan különböző taktikákkal javították az adatokat, például soha nem kapcsolták be a fogyasztást növelő klímát, mindig kisebb testsúlyú és hegymenetben soha nem közlekedő vezetővel számoltak és számukra kedvező módon állították be a keréknyomást. Ennek nyomán

a gyári adatok gyakran 30-40 százalékkal alacsonyabban voltak, mint a valódi fogyasztás.

A Volkswagen és a Renault számára kevésbé fájdalmas a helyzet, mert a nyári leértékelések során megugrottak az eladásaik. Augusztusban masszív 27 százalékkal lódult meg felfelé a piac, mivel a készülő szigorításokra készülve a gyártók gyorsan szabadulni próbáltak egyes modellektől.

Aztán jött a szeptember, és fordult a kocka. Németországban például a Volkswagen modellek késlekedő tesztjei miatt 30,5 százalékkal estek az eladások.

  • Franciaországban a Renault tesztelési folyamata csökkentette közel 13 százalékkal, az eladásokat.
  • Olaszországban ennek szinte kétszeresével, 25,5 százalékkal esett vissza az új kocsik regisztrációja.
  • Nagy-Britanniában több mint 20 százalékkal kevesebb autót adtak el szeptemberben.

Ágazati elemzők arról is írnak, hogy az egészségügyi hatások miatti kampányokat követő politikai fellépés nyomán több mint 8 százalékkal szorultak vissza a dízelkocsik Európában. Sok városban a hatóságok még az új és a benzines kocsiknál kevesebb szén-dioxidot kibocsájtó dízeleket is tiltják vagy büntetik.

Az emberek közben azonban még mindig veszik a benzinéhes terepjárókat, ami rontja a fogyasztási és a kibocsájtási átlagot is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.08. kedd, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének programvezetője
Forradalmi változás az időjárás-előrejelzésben: 20%-kal pontosabb lett a prognózis

Forradalmi változás az időjárás-előrejelzésben: 20%-kal pontosabb lett a prognózis

Az elmúlt évtizedekben jóval megbízhatóbbá váltak az időjárás-előrejelzések a technológia fejlődésének köszönhetően. Ma is igaz, hogy minél hosszabb távra tekintünk előre, annál nehezebb prognosztizálni a meteorológiai viszonyok várható alakulását, azonban miután az előrejelzések pontossága évtizedenként átlagosan egy nappal javult, az egyhetes időszakra vonatkozó előrejelzések minősége napjainkban már ugyanolyan jó, mint fél évszázada az egynapos előrejelzéseké. Az utóbbi időszakban a fejlődés új lendületet vett, nagyrészt a mesterséges intelligenciának (MI) köszönhetően, miközben a klímaváltozás negatívan befolyásolja az időjárás előrejelezhetőségét.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×