A dízelbotrány után a gázolajüzemű járművek forgalma visszaesett ugyan csaknem tíz százalékkal, de a benzines autók értékesítése kompenzálta a kiesést, így tavaly is nőtt, sőt rekordot ért el a globális gépjárműgyártás - közölte az InfoRádió kérdésére Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke.
"Világszerte 98 millió 930 ezer autót gyártottak, ebből Európában 23 milliót, leginkább benzines és dízeljárművet. A tisztán elektromos meghajtású autók forgalmazása eléggé kicsi, másfél százalék körül van, az egyéb meghajtások aránya 3-4 százalék"
- vázolta az új autók piaci megoszlását üzemanyaguk szerint Erdélyi Péter, aki szerint érdekes, hogy
a dízelbotrányból nem az e-autók jöttek ki győztesen,
emiatt pedig a szén-dioxid-kibocsátásban jobban felelős benzines járművek terjedésével nem tudni, hogy fog megvalósulni a környezetvédelem szempontjából kulcsfontosságú kibocsátási cél.
Az autógyártás Erdélyi szerint természetesen
halad az elektromos autók felé, de sokkal lassabban, mint ezt jó néhányan várták vagy szeretnék.
Magyarországon idén akár a 8 ezer milliárd forintot is elérheti az autóipari termelés értéke, ami a hazai teljes gazdasági termelés negyede. Az autóipari kitettségünkkel kapcsolatban viszont Erdélyi Péter felhívta a figyelmet arra, hogy nem az autóipari termelést kell csökkentenünk, hanem a többi iparágat felzárkóztatni hozzá.