eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 27. vasárnap Zita
Egy autó karosszériája a gyártósoron a Kia Motors Slovakia zsolnai gyárában 2012. augusztus 22-én. Megkezdte új modellje, a Kia ceed Sportswagon második generációjának sorozatgyártását a szlovákiai autógyár.
Nyitókép: Nyikos Péter

Rövidzárlat az elektromos autóknál

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke az InfoRádiónak elmondta, a dízelbotrány abszolút nyertese a benzines gépjárművek piaca volt, aminek viszont vannak környezetvédelmi következményei.

A dízelbotrány után a gázolajüzemű járművek forgalma visszaesett ugyan csaknem tíz százalékkal, de a benzines autók értékesítése kompenzálta a kiesést, így tavaly is nőtt, sőt rekordot ért el a globális gépjárműgyártás - közölte az InfoRádió kérdésére Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke.

"Világszerte 98 millió 930 ezer autót gyártottak, ebből Európában 23 milliót, leginkább benzines és dízeljárművet. A tisztán elektromos meghajtású autók forgalmazása eléggé kicsi, másfél százalék körül van, az egyéb meghajtások aránya 3-4 százalék"

- vázolta az új autók piaci megoszlását üzemanyaguk szerint Erdélyi Péter, aki szerint érdekes, hogy

a dízelbotrányból nem az e-autók jöttek ki győztesen,

emiatt pedig a szén-dioxid-kibocsátásban jobban felelős benzines járművek terjedésével nem tudni, hogy fog megvalósulni a környezetvédelem szempontjából kulcsfontosságú kibocsátási cél.

Az autógyártás Erdélyi szerint természetesen

halad az elektromos autók felé, de sokkal lassabban, mint ezt jó néhányan várták vagy szeretnék.

Magyarországon idén akár a 8 ezer milliárd forintot is elérheti az autóipari termelés értéke, ami a hazai teljes gazdasági termelés negyede. Az autóipari kitettségünkkel kapcsolatban viszont Erdélyi Péter felhívta a figyelmet arra, hogy nem az autóipari termelést kell csökkentenünk, hanem a többi iparágat felzárkóztatni hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
Mennyiben mérsékelhetik a klímaváltozás hatásait a geomérnöki megoldások? Jelentős veszélyeket is mérlegelni kell

Mennyiben mérsékelhetik a klímaváltozás hatásait a geomérnöki megoldások? Jelentős veszélyeket is mérlegelni kell

A geomérnöki beavatkozások két fő típusa a szén-dioxid eltávolítása (CDR) és a napsugárzás módosítása (SRM). A CDR technikák – például erdősítés vagy közvetlen szén-dioxid-leválasztás – jelenleg kis mennyiségű szén-dioxid kivonására képesek a globális kibocsátásokhoz képest. Az SRM módszerek, mint például a sztratoszférikus aeroszol-befecskendezés, a beérkező napsugárzás csökkentésével hűtenék a bolygót, de veszélyes mellékhatásokkal járhatnak, például a csapadékmintázatok átalakulásával, savas esőkkel és ózonréteg-károsodással. Bár a geomérnökség csökkentheti az éghajlatváltozás hatásait, nem helyettesíti az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését. Emellett súlyos etikai, ökológiai és geopolitikai kérdéseket vet fel, miközben a hosszú távú hatásai továbbra is bizonytalanok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×