INFORÁDIÓ 
2020. július 12. vasárnap
Dalma, Izabella

volkswagen

audi

dízelbotrány

Frankfurt, 2018. január 29.2017. augusztus 2-án Frankfurtban készített kép egy dízel Volkswagen kipufogóiról. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/AP/Michael Probst)

Folytatódik a dízelbotrány az Audinál

Újabb cikkünk a témában:

 A Volkswagen gépkocsikonszernhez tartozó Audi autógyár részvényeseinek szerdán tartott évi találkozójára alighanem erősen rányomja bélyegét, hogy újabb szabálytalanságokra derült fény az A6-os és A7-es luxusautók szoftverrendszerében. Noha eredetileg az Audi elnöksége az elektromos autók gyártásáról akarta tájékoztatni a részvényeseket, a dízelbotrány újabb fordulóját aligha kerülheti meg.

Az ingolstadti Audinál is már régóta folyik a nyomozás a dízelmeghajtású gépkocsik emissziós adataival kapcsolatos csalás miatt. Az Audi elnöke a részvényesek szerdán kezdődött évi közgyűlése előtt bejelentette, hogy a cég rendszeresen tájékoztatja a német közlekedési hatóságokat a rendszeresen végrehajtott ellenőrző vizsgálatok eredményéről, most mégis éppen a közlekedési hatóságok figyelmeztetésére kényszerült az autógyár közel 60 ezer, A6-os és A7-es tipusú luxusgépkocsijának visszarendelésére, illetve további eladásának felfüggesztésére, mert ezen modellek károsanyag-kibocsátást működtető szoftveres rendszerében súlyos szabálytalanságot észleltek.

A dízelbotrány felderítésében nyomozó müncheni ügyészség szóvivője közölte, hogy az ügynek valószínűleg büntetőjogi következménye is lesz. Eddig már 18 személy, köztük az Audi két korábbi elnökségi tagja ellen folyik eljárás csalás vádjával.

A német közlekedési hatóságok utasítására az Audi már több mint 150 ezer autójának visszahívását rendelte el

a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló megoldások miatt.

A dízelbotrány 2015 őszén robbant ki, miután az amerikai környezetvédelmi hivatal megvádolta a Volkswagent, hogy olyan szoftverrendszert telepített közel félmillió dízelmeghajtású gépkocsijába, amely meghamisítja a valóságos emissziós értéket. A Volkswagen elismerte a csalást és ezért időközben több millió dollár büntetést fizetett az Egyesült Államokban.

Az amerikai hatóságok nemrég letartóztatási parancsot adtak ki a Volkswagen akkori elnöke, Martin Winterkorn ellen, de Németországban is vizsgálat indult ellene és a jelek szerint a konszern vezetősége fontolóra vette, hogy visszaköveteli egykori elnökétől a többmillió euró lelépési jutalékát.

Nyitókép: Michael Probst
A címlapról ajánljuk

×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018