Az ingolstadti Audinál is már régóta folyik a nyomozás a dízelmeghajtású gépkocsik emissziós adataival kapcsolatos csalás miatt. Az Audi elnöke a részvényesek szerdán kezdődött évi közgyűlése előtt bejelentette, hogy a cég rendszeresen tájékoztatja a német közlekedési hatóságokat a rendszeresen végrehajtott ellenőrző vizsgálatok eredményéről, most mégis éppen a közlekedési hatóságok figyelmeztetésére kényszerült az autógyár közel 60 ezer, A6-os és A7-es tipusú luxusgépkocsijának visszarendelésére, illetve további eladásának felfüggesztésére, mert ezen modellek károsanyag-kibocsátást működtető szoftveres rendszerében súlyos szabálytalanságot észleltek.
A dízelbotrány felderítésében nyomozó müncheni ügyészség szóvivője közölte, hogy az ügynek valószínűleg büntetőjogi következménye is lesz. Eddig már 18 személy, köztük az Audi két korábbi elnökségi tagja ellen folyik eljárás csalás vádjával.
A német közlekedési hatóságok utasítására az Audi már több mint 150 ezer autójának visszahívását rendelte el
a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló megoldások miatt.
A dízelbotrány 2015 őszén robbant ki, miután az amerikai környezetvédelmi hivatal megvádolta a Volkswagent, hogy olyan szoftverrendszert telepített közel félmillió dízelmeghajtású gépkocsijába, amely meghamisítja a valóságos emissziós értéket. A Volkswagen elismerte a csalást és ezért időközben több millió dollár büntetést fizetett az Egyesült Államokban.
Az amerikai hatóságok nemrég letartóztatási parancsot adtak ki a Volkswagen akkori elnöke, Martin Winterkorn ellen, de Németországban is vizsgálat indult ellene és a jelek szerint a konszern vezetősége fontolóra vette, hogy visszaköveteli egykori elnökétől a többmillió euró lelépési jutalékát.