Infostart.hu
eur:
363.02
usd:
313.75
bux:
150552.7
2026. augusztus 16. vasárnap Ábrahám

Csontritkulás és daganat ellen igyon bort!

Azt már eddig is tudták a kutatók, hogy csekély mennyiségű vörösbor hatékonyan gátolja meg az infarktust vagy a szélütést. A legfrissebb kutatások szerint viszont a vörös nedű, sőt, még a fehérbor is, jótékonyan hat a béldaganatok és a csontritkulás megelőzésében is.

A Semmelweis Egyetem Egészségügyi Informatikai Intézetének igazgatója az InfoRádióban elmondta: a kardiovaszkuláris betegségek aránya a mérsékelt alkoholfogyasztóknál a legalacsonyabb.

Valamivel magasabb azoknál, akik teljesen absztinensek, és még magasabb azoknál, akik jelentős mennyiségű alkoholt fogyasztanak.

Az alkoholizmust tehát továbbra is igen károsnak tartják a kutatók, a kulturált borfogyasztást azonban nem - közölte Jávor András, aki egyben a Nemzetközi Prevenciós Társaság elnöke.

A bor ugyanis, különösen a vörös, védőhatást fejt ki a szív- és érrendszerre. Antioxidáns tartalma miatt meggátolja a vérlemezkék összekapcsolódását, ezzel a vérrög kialakulását. Ezzel csökkenti az infarktus vagy a vérzés nélküli szélütés kialakulásának esélyét.

Rendszeres, de kis mennyiségű fogyasztása mellett lassabban bomlik le a csont, így a csontritkulás tünetei is lassabban jelennek meg. A vastagbéldaganatok kialakulását pedig úgy gátolja, hogy erősíti az immunrendszert. Egy jól karbantartott immunrendszer pedig komoly védőfaktor a daganat megelőzése szempontjából - mondta Jávor András.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Elkészült a katasztrófavédelem videója a busztragédiáról
szívszorító

Elkészült a katasztrófavédelem videója a busztragédiáról

A vasárnap hajnali, 12 halálos áldozatot követelő buszbaleset helyszínén a hivatásos tűzoltók, a mentőszolgálat és civil szakemberek összehangolt munkájára volt szükség a roncsok alatt rekedt utasok kiszabadításához – derül ki a katasztrófavédelem által közzétett összefoglalóból.
inforadio
ARÉNA
2026.08.17. hétfő, 18:00
Baranya Sándor
egyetemi docens, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vízépítési és Vízgazdálkodási Tanszék vezetője
Épül a fenékküszöb Paksnál, indul a Tisza-kormány lakásépítési programja

Épül a fenékküszöb Paksnál, indul a Tisza-kormány lakásépítési programja

Elkezdődött a fenékküszöb építése és a betonelemek beemelése a Dunába Paksnál, a vízszint megemelésére gyors megoldást nyújtó bárkák elsüllyesztése pedig tegnap megkezdődött. Vitézy Dávid bejelentette, hogy elindítja a Tisza-kormány a Wekerle Lakásépítése programot amellyel megfizethető bérlakásokat és kollégiumi férőhelyeket létesítenének. Kármán András pénzügyminiszter arról számolt be, hogy az állam mintegy 100 milliárd forintot takarít meg az M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakaszának üzemeltetésén, miután a kabinet felülvizsgálta a korábbi kormány által előkészített, rendkívül előnytelen koncessziós szerződést. Cikkünk folyamatosan frissül a Tisza-kormány döntéseivel vasárnap.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×