eur:
400.07
usd:
371.2
bux:
0
2025. március 27. csütörtök Hajnalka
A győztes Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj eredményhirdetésén a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 31-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Max Verstappen elmondta, mi volt a győzelme kulcsa

Minden versenyző kiemelten nyilatkozott a gumiválasztási és kerékcserés döntésekről.

Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a jó gumiválasztást nevezte meg győzelme kulcsának azután, hogy megnyerte a 37. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen.

A 24 éves világbajnoki címvédő kiemelte: a szombati időmérőn szerzett 10. helye után senki nem várta tőle a győzelmet, de az első, számára igen hektikus kört követően is nyugodtak tudtak maradni, be tudott mutatni néhány előzést, emellett pedig mindig a lehető legjobbkor mentek ki kerékcserére.

"Jó időben a jó gumikat raktuk fel az autóra, ezen a futamon pedig ez volt a legfontosabb. Charles Leclerc a Ferrarival láthatóan szenvedett a kemény keverékeken, én pedig ezt ki tudtam használni és meg tudtam előzni" - értékelt a világbajnoki pontversenyben így már 80 ponttal vezető pilóta.

Elmondta, az elején a lágy gumi remekül működött a kocsiján, aztán pedig a közepes keverékekkel is jól tudott menni, és amikor a második kiállások után látta, hogy a Ferrarik lemaradtak a gyengébb tapadás miatt, érezte, hogy összejöhet az újabb futamgyőzelem.

"Sok mindenben előre tudtunk lépni a szezon során, de a szünet után is lesz min dolgoznunk. Nem gondolkozok azon, hogy összejöhet-e az egy szezonon belüli legtöbb győzelem, arra koncentrálunk, hogy a pontversenyben az élen maradjunk" - utalt az idén már nyolc sikernél tartó Verstappen Michael Schumacher 2004 óta fennálló 13 sikeres csúcsára, amelyet Sebastian Vettel 2013-ban beállított.

"Annak külön örülök, hogy a Mercedes ennyire versenyképes, mert így sok pontot tudnak elvenni a Ferraritól" - zárta mosolyogva az interjút Verstappen.

Hamilton: az elején féltem, de a végére kifizetődött a taktika

A második helyezett Lewis Hamilton (Mercedes) pályafutása során 11. alkalommal állhatott dobogóra a Hungaroringen. Ennek kapcsán azt hangsúlyozta, a csapat szempontjából nagyon jó hír, hogy két egymást követő versenyen mindketten az első háromban zártak.

"A legfontosabb az volt, hogy a második szett gumimmal a többieknél hosszabb ideig kint tudtam maradni, így a lágyakkal a végén sokkal jobb maradt a tapadásom. Az elején féltem, hogy rosszul választottunk a közepes keverékkel, de végül kifizetődőnek bizonyult a taktikánk" - mondta elégedetten Hamilton, majd jelezte, büszke csapatára, mert egymás után másodszor tudták mindketten legyőzni a nagyon jó sebességgel rendelkező Ferrarikat.

Russell: a tervezettnél előtt kellett gumit cserélni

A szezonbeli ötödik dobogós helyezését megszerző George Russell az első, lágy gumis szakaszával volt elégedett, utána azonban a tervezettnél előbb ki kellett jönnie annak érdekében, hogy tartsa a lépést a Ferrarikkal és Verstappennel - végül azonban csak előbbieket sikerült maga mögött tartania.

"Az utolsó szakasz nagyon nehéz volt, 25 kört kellett mennem azzal a szett gumival, ráadásul folyamatosan csökkent a hőmérséklet és ezáltal a tapadás is, de szerencsére kibírták a verseny végéig" - összegzett a Mercedes brit versenyzője.

Leclerc: nem értettem a kemény gumis döntést

A vb-pontversenyben második helyen álló, ezúttal hatodikként célba érő Charles Leclerc (Ferrari) csalódottan értékelte a futamot.

"A tempónk megvolt, azt azonban egyelőre nem tudom, a csapat miért döntött úgy, hogy felrakja a kemény keveréket az autóra a második szakaszra. Nem működött a taktikánk, át kell beszélnünk a történteket" - mondta a monacói versenyző, aki bízik abban, hogy a nyári szünet után visszatalálnak a győztes útra.

A világbajnoki idény augusztus utolsó hétvégéjén, Belgiumban folytatódik.

Címlapról ajánljuk
Resperger István a kötelező sorkatonaságról: a rossz ukrán tapasztalatok megmutatták, mennyi előnye van

Resperger István a kötelező sorkatonaságról: a rossz ukrán tapasztalatok megmutatták, mennyi előnye van

Elhúzódó háború esetén az utánpótlás mellett nagyon fontos a lakott területek és a kritikus infrastruktúra védelme, ezért is szükséges, hogy hosszabb távon megfelelő számú sorkatonaság legyen egy-egy országban – mondta az InfoRádióban a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Biztonságkutató Központjának igazgatója. Az ezredes arra is kitért, van-e elég ember Magyarországon arra, hogy adott esetben ismét elrendeljék a kötelező sorkatonai szolgálatot.

Szakértő: az oroszok a béketárgyalásokon mindig adnak egy icipicit, cserébe sokkal többet kérnek

A Fehér Ház közleményt adott ki a kedden lezárt amerikai–ukrán tárgyalások után, az Egyesült Államok szerint Oroszország és Ukrajna hajlandó lenne leállítani a fekete-tengeri hadműveleteit. Oroszország azt közölte, hogy a fekete-tengeri megállapodás csak bizonyos szankciók feloldása után léphet életbe. Az InfoRádióban Kaiser Ferenc, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense segített tisztán látni a helyzetben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.27. csütörtök, 18:00
Gacsályi József
az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgató-helyettese
AI- és autóipari para húzza lefelé a tőzsdéket

AI- és autóipari para húzza lefelé a tőzsdéket

Újra lefordultak tegnap az amerikai tőzsdék, az esésben a technológiai cégek részvényei és a fantasztikus hetes papírok álltak az élen, a befektetők egyrészt az AI kapcsolt sztorikban értékelik újra, hogy mekkora kereslet lehet egyrészt az adatközpontok iránt, másrészt a végső felhasználók mennyire hajlandóak fizeni az AI szolgáltatásokért, emiatt esett nagyot az Nvidia, a Meta, az Alphabet és a Microsoft, de a befektetők Donald Trump autóipari vámjainak negatív hatásait is árazták, nagyot esett a Tesla, és ma reggel az ázsiai tőzsdéken is gyengén teljesítenek az autóipari részvények.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 26. 20:21
×
×
×
×