Anthoine Hubert a futam második körében nekicsapódott a gumifalnak, majd szerencsétlenségére a pályára visszasodródó autójába teljes sebességgel belerohant Juan Manuel Correa. Az ütközés következtében Hubert kocsija kettétört. A versenyzőt kórházba szállították, de nem tudták megmenteni az életét. Correának mindkét lába eltört, és a gerincvelője is megsérült, sokáig kómában tartották. A balesetben még két autó volt érintett.
A Nemzetközi Automobil Szövetség most zárta le az eset vizsgálatát. Megállapították, hogy a balesetnek nem volt felelőse, az érintett pilóták minden tőlük telhetőt megtettek, hogy elkerüljék az ütközést, és a pálya körül dolgozó személyzet is azon volt, hogy a lehető leggyorsabban jelezzék a veszélyt - írta az Index a FIA jelentése alapján.
A balesetet kivédhetetlen események sorozata okozta, nem volt egyetlen kiváltó ok.
Hubert 262 km/órás sebességgel haladt, amikor megpróbálta elkerülni a Ralph Boschunggal való ütközést, de a jobb hátsó kerekét mégis eltalálta. Ezután az autó a gumifalnak csapódott, 216 km/órás sebességgel, az ütközés maximális ereje 33,7G volt.
A gumifalról a pályára visszapattanó kocsiba közel merőlegesen ütközött bele Correa 218 km/órás sebességgel, ettől Hubert kocsija "kilőtt", álló helyzetből 105,4 km/órás sebességre gyorsult fel.
A két autóban 65,1G-s és 81,8G-s erőt mértek az ütközés pillanatában.