Infostart.hu
eur:
388.76
usd:
330.17
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Fake News on computer keyboard
Nyitókép: sodafish/Getty Images

Még mindig lehet politikai dezinformációs hirdetést futtatni egyes közösségi médiumokon

Egy friss kutatásból kiderült, hogy a Facebook és a TikTok rendszere még mindig átengedi a hamis információkat tartalmazó politikai hirdetéseket.

A Global Witness jogvédő szervezet nyolc hamis választási hirdetést küldött be a TikToknak, a Facebooknak és a YouTube-nak, hogy tesztelje a hirdetési rendszereiket a november 5-i amerikai elnökválasztási kampány hajrájában - írja az AFP cikke nyomán a Telex.

A hirdetések egyértelmű hazugságokat tartalmaztak, például arról, hogy online is lehet szavazni a választáson, illetve a szavazók elnyomásáról, egy jelölt elleni erőszakra buzdításról, a választásban dolgozók és a választási folyamatok fenyegetéséről szóltak - teszik hozzá.

A Global Witness eredményei szerint a TikTok teljesített a legrosszabbul, négy hirdetést is jóváhagyott, annak ellenére, hogy a szabályzata tiltja a politikai reklámokat.

A Facebook rendszere csak egyet hagyott jóvá. Ava Lee, a szervezet digitális fenyegetésekkel foglalkozó kampányának vezetője azt mondta: "Megdöbbentő, hogy a közösségimédia-cégek még mindig jóváhagyják a platformjaikon az ilyen tájékoztatást, annak ellenére, hogy a szoros amerikai elnökválasztási verseny alig néhány nap múlva ér véget".

A kísérlettel a kutatók arra szerették volna felhívni a figyelmet, hogy a dezinformáció veszélyei egyre nőnek mind az amerikai szereplők, mind a külföldi befolyás szempontjából. Ava Lee szerint nincs mentség arra, hogy ezek a platformok "veszélybe sodorják a demokratikus folyamatokat".

A TikTok szóvivője szerint a négy hirdetést helytelenül hagyták jóvá az első moderálási szakaszban, és továbbra is kitartanak a politikai hirdetésektől mentes hozzáállásuk mellett.

A Meta szóvivője elutasította a következtetéseket, mondván, azok egy kis hirdetési mintán alapulnak, ezért nem tükrözik azt, hogyan érvényesíti a platform az irányelveit nagyobb vonalakban - írja a lap. A szóvivő hozzátette: "A 2024-es választások online védelme az egyik legfontosabb prioritásunk".

A Global Witness szerint a YouTube kezdetben a beküldött hirdetések felét jóváhagyta, de letiltotta a közzétételüket, amíg a beküldő hivatalosan nem igazolta magát például útlevéllel vagy jogosítvánnyal. A felügyelő szervezet ezt a többi platformhoz képest jelentősen erősebb akadálynak nevezte a dezinformációt terjesztők számára.

Mint írják, a 2020-as elnökválasztás körüli dezinformációs hullám miatt a platformok egyre nagyobb ellenőrzés alatt állnak. A Google is közölte csütörtökön, hogy ideiglenesen leállítja a választással kapcsolatos hirdetéseket.

Címlapról ajánljuk
Hétközi munkaszüneti „ünnepnapokat” sürget az ellenzék Németországban

Hétközi munkaszüneti „ünnepnapokat” sürget az ellenzék Németországban

Kevesebb mint két héttel az újév beköszönte előtt különös vita támadt német ellenzéki pártok és a kormányon lévő konzervatívok között. Az ellenzék szerint jövőre túl sok ünnepnap esik a hétvégére, amit hétközben pótolni kellene. A CDU/CSU szerint a "pótlást" jelenlegi gazdasági helyzetében aligha jöhet szóba.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×