eur:
397.71
usd:
367.71
bux:
89971.53
2025. március 23. vasárnap Emőke
Fake News on computer keyboard
Nyitókép: sodafish/Getty Images

Még mindig lehet politikai dezinformációs hirdetést futtatni egyes közösségi médiumokon

Egy friss kutatásból kiderült, hogy a Facebook és a TikTok rendszere még mindig átengedi a hamis információkat tartalmazó politikai hirdetéseket.

A Global Witness jogvédő szervezet nyolc hamis választási hirdetést küldött be a TikToknak, a Facebooknak és a YouTube-nak, hogy tesztelje a hirdetési rendszereiket a november 5-i amerikai elnökválasztási kampány hajrájában - írja az AFP cikke nyomán a Telex.

A hirdetések egyértelmű hazugságokat tartalmaztak, például arról, hogy online is lehet szavazni a választáson, illetve a szavazók elnyomásáról, egy jelölt elleni erőszakra buzdításról, a választásban dolgozók és a választási folyamatok fenyegetéséről szóltak - teszik hozzá.

A Global Witness eredményei szerint a TikTok teljesített a legrosszabbul, négy hirdetést is jóváhagyott, annak ellenére, hogy a szabályzata tiltja a politikai reklámokat.

A Facebook rendszere csak egyet hagyott jóvá. Ava Lee, a szervezet digitális fenyegetésekkel foglalkozó kampányának vezetője azt mondta: "Megdöbbentő, hogy a közösségimédia-cégek még mindig jóváhagyják a platformjaikon az ilyen tájékoztatást, annak ellenére, hogy a szoros amerikai elnökválasztási verseny alig néhány nap múlva ér véget".

A kísérlettel a kutatók arra szerették volna felhívni a figyelmet, hogy a dezinformáció veszélyei egyre nőnek mind az amerikai szereplők, mind a külföldi befolyás szempontjából. Ava Lee szerint nincs mentség arra, hogy ezek a platformok "veszélybe sodorják a demokratikus folyamatokat".

A TikTok szóvivője szerint a négy hirdetést helytelenül hagyták jóvá az első moderálási szakaszban, és továbbra is kitartanak a politikai hirdetésektől mentes hozzáállásuk mellett.

A Meta szóvivője elutasította a következtetéseket, mondván, azok egy kis hirdetési mintán alapulnak, ezért nem tükrözik azt, hogyan érvényesíti a platform az irányelveit nagyobb vonalakban - írja a lap. A szóvivő hozzátette: "A 2024-es választások online védelme az egyik legfontosabb prioritásunk".

A Global Witness szerint a YouTube kezdetben a beküldött hirdetések felét jóváhagyta, de letiltotta a közzétételüket, amíg a beküldő hivatalosan nem igazolta magát például útlevéllel vagy jogosítvánnyal. A felügyelő szervezet ezt a többi platformhoz képest jelentősen erősebb akadálynak nevezte a dezinformációt terjesztők számára.

Mint írják, a 2020-as elnökválasztás körüli dezinformációs hullám miatt a platformok egyre nagyobb ellenőrzés alatt állnak. A Google is közölte csütörtökön, hogy ideiglenesen leállítja a választással kapcsolatos hirdetéseket.

Címlapról ajánljuk
Élő: Magyarország–Törökország 0-0

Élő: Magyarország–Törökország 0-0

Az isztambuli 1-3 után a telt házas Puskás Arénában kíséreli meg a magyar labdarúgó-válogatott kiharcolni a bennmaradást a Nemzetek Ligája A-divíziójában a törökök ellen, története 1001. mérkőzésén.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Megszaporodott az EU-s források elcsalása, egyre erősebben lép fel az uniós hatóság

Megszaporodott az EU-s források elcsalása, egyre erősebben lép fel az uniós hatóság

Az EU mellett az Európai Ügyészség is ébredezni látszik, egyre nagyobb erőkkel csap le az uniós forrásokat és szabályozásokat megsértő ügyekben. Bár a tagállami bíróságok továbbra is saját tempójukban dolgoznak, a szervezet másfélszer annyi ügyet kezelt mint a megelőző évben, és a nemzetközi kapcsolatok terén is történnek előrelépések. Jelenleg is több mint 2500 ügyben nyomoznak, amelyek 25 milliárd eurónyi forrást veszélyeztetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 23. 16:33
×
×
×
×