eur:
398.88
usd:
368.46
bux:
90324.3
2025. március 21. péntek Benedek
Aerial front view of a loaded container cargo vessel traveling over calm ocean
Nyitókép: SHansche/Getty Images

Új rekordot döntöttek a tengerbe esett áruszállító konténerek

2023-ban új rekord dőlt a kereskedelmi hajózásban, ugyanis korábban még nem pottyant bele ilyen kevés konténer a vízbe a hajókról.

Friss jelentést publikált a tengerhajózási iparági szövetség, a World Shipping Council (WSC). Adataik szerint 2023 új rekordot hozott a nemzetközi vizeken: mélypontra zuhant a fedélzetekről a tengerbe esett konténerek száma - írja a szervezet által közreadott információk alapján az Origo.

Az összesítésben az áll, hogy a tavalyi év során mindössze 221 konténer hullott a tengerbe, ami elég kis szám ahhoz képest, hogy az év során a teherhajók mintegy 250 millió konténert szállítottak.

Mint írják, annak fényében ez még kedvezőbb szám, hogy korábban az azt megelőző év, 2022 tartotta ugyanezt a rekordot. Akkor egy év alatt 661 konténert hagytak el a tengeren, ez szintén jó adatnak számított a korábbi évekhez képest.

Sőt, a tavaly elhagyott 221 konténer körülbelül harmadát később sikerült kimenteni a vízből.

A szervezet először 2011-ben adott ki jelentést az elveszett áruszállítókról, 2008-as adatokkal nyitva a sort. Korábban háromévente közöltek jelentést, tavaly óta azonban átálltak évesre.

Az éves adatsorok áttekintése alapján megállapítható, hogy az évente elhagyott konténerek száma akkor magasabb, ha nagyobb számban fordultak elő szélsőséges időjárási helyzetek - írja a lap. A szélsőséges időjáráshoz kapcsolódóan veszített el 2020-ban a ONE Apus több mint 1800 konténert, illetve a Maersk Essen 750-et 2021-ben.

Nem minden esetben okolható az elhagyásokért az időjárás, arra is van példa, hogy az óriási tárolók azért potyognak a vízbe, mert nem az előírások szerint rögzítették őket, és az erősebb hullámzás hatására elmozdulnak a helyükről.

Előfordulnak navigációs hibából származó balesetek, és azok következtében konténer-elhagyások. Például 2011-ben az MV Rena nevű hajóról több mint 900 konténer esett a tengerbe, a MOL Comfort 2013-ban 4293 konténert hagyott el.

Címlapról ajánljuk
Friedrich Merz megnyerte a nagy csatát, új világ jön Németországban

Friedrich Merz megnyerte a nagy csatát, új világ jön Németországban

A német parlament alsóháza, a Bundestag után a felsőház, a Szövetségi Tanács is jóváhagyta azt a két rendkívüli hitelcsomagot, amely az ország gazdasági fellendítését és biztonságának erősítését hivatott szolgálni. A pénteki döntéssel immár szabaddá vált az út Friedrich Merz kereszténydemokrata kancellárjelölt számára, hogy az előzetes menetrend szerint április végén Olaf Scholztól átvegye a tisztséget.

Ukrajna EU-csatlakozása – mennyi az annyi? Részletes hazai költségkalkuláció jelent meg

Elemzést készített a Századvég arról, mennyibe kerülne Magyarországnak Ukrajna gyorsított európai uniós csatlakozása, mennyit vitt el a magyaroktól a háború, és milyen egyéb költségek merülhetnek még fel itthon Ukrajna jövőjével összefüggésben. Hortay Olivér, a Századvég energia- és klímapolitikai üzletágvezetője az InfoRádióban számolt be a részletes adatokról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.21. péntek, 18:00
Rakonczay Gábor
extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője
Lejtmenetbe kapcsoltak a tőzsdék

Lejtmenetbe kapcsoltak a tőzsdék

Elromlott a hangulat pénteken a tőzsdéken, Ázsiában jelentős mínuszban zárt reggel a hongkongi és a kínai index, és az európai indexek is esnek, leginkább az utazási szektor gyengélkedik Európa legforgalmasabb repterének lezárása után. Délután sem lett szebb a kép, csökkenésekkel nyitottak az amerikai részvénypiacok, miután érkeznek az első jelzések a vállalatok, ma éppen a FedEx és a Nike felől, hogy a vámok és az amerikai gazdasággal kapcsolatos bizonytalanság hat az eredményekre. Makroadatok tekintetében kevésbé izgalmas a nap, a befektetők a jegybankári üzenetetek emészthetik az elmúlt napokból, és mai esemény, hogy Németországban elfogadták az óriási fiskális élénkítőcsomagot, amivel megnyílt az út az infrastrukturális beruházások és a hadiipari kiadások növelése előtt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×