Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.38
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Aerial front view of a loaded container cargo vessel traveling over calm ocean
Nyitókép: SHansche/Getty Images

Új rekordot döntöttek a tengerbe esett áruszállító konténerek

2023-ban új rekord dőlt a kereskedelmi hajózásban, ugyanis korábban még nem pottyant bele ilyen kevés konténer a vízbe a hajókról.

Friss jelentést publikált a tengerhajózási iparági szövetség, a World Shipping Council (WSC). Adataik szerint 2023 új rekordot hozott a nemzetközi vizeken: mélypontra zuhant a fedélzetekről a tengerbe esett konténerek száma - írja a szervezet által közreadott információk alapján az Origo.

Az összesítésben az áll, hogy a tavalyi év során mindössze 221 konténer hullott a tengerbe, ami elég kis szám ahhoz képest, hogy az év során a teherhajók mintegy 250 millió konténert szállítottak.

Mint írják, annak fényében ez még kedvezőbb szám, hogy korábban az azt megelőző év, 2022 tartotta ugyanezt a rekordot. Akkor egy év alatt 661 konténert hagytak el a tengeren, ez szintén jó adatnak számított a korábbi évekhez képest.

Sőt, a tavaly elhagyott 221 konténer körülbelül harmadát később sikerült kimenteni a vízből.

A szervezet először 2011-ben adott ki jelentést az elveszett áruszállítókról, 2008-as adatokkal nyitva a sort. Korábban háromévente közöltek jelentést, tavaly óta azonban átálltak évesre.

Az éves adatsorok áttekintése alapján megállapítható, hogy az évente elhagyott konténerek száma akkor magasabb, ha nagyobb számban fordultak elő szélsőséges időjárási helyzetek - írja a lap. A szélsőséges időjáráshoz kapcsolódóan veszített el 2020-ban a ONE Apus több mint 1800 konténert, illetve a Maersk Essen 750-et 2021-ben.

Nem minden esetben okolható az elhagyásokért az időjárás, arra is van példa, hogy az óriási tárolók azért potyognak a vízbe, mert nem az előírások szerint rögzítették őket, és az erősebb hullámzás hatására elmozdulnak a helyükről.

Előfordulnak navigációs hibából származó balesetek, és azok következtében konténer-elhagyások. Például 2011-ben az MV Rena nevű hajóról több mint 900 konténer esett a tengerbe, a MOL Comfort 2013-ban 4293 konténert hagyott el.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×