Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Aerial front view of a loaded container cargo vessel traveling over calm ocean
Nyitókép: SHansche/Getty Images

Új rekordot döntöttek a tengerbe esett áruszállító konténerek

2023-ban új rekord dőlt a kereskedelmi hajózásban, ugyanis korábban még nem pottyant bele ilyen kevés konténer a vízbe a hajókról.

Friss jelentést publikált a tengerhajózási iparági szövetség, a World Shipping Council (WSC). Adataik szerint 2023 új rekordot hozott a nemzetközi vizeken: mélypontra zuhant a fedélzetekről a tengerbe esett konténerek száma - írja a szervezet által közreadott információk alapján az Origo.

Az összesítésben az áll, hogy a tavalyi év során mindössze 221 konténer hullott a tengerbe, ami elég kis szám ahhoz képest, hogy az év során a teherhajók mintegy 250 millió konténert szállítottak.

Mint írják, annak fényében ez még kedvezőbb szám, hogy korábban az azt megelőző év, 2022 tartotta ugyanezt a rekordot. Akkor egy év alatt 661 konténert hagytak el a tengeren, ez szintén jó adatnak számított a korábbi évekhez képest.

Sőt, a tavaly elhagyott 221 konténer körülbelül harmadát később sikerült kimenteni a vízből.

A szervezet először 2011-ben adott ki jelentést az elveszett áruszállítókról, 2008-as adatokkal nyitva a sort. Korábban háromévente közöltek jelentést, tavaly óta azonban átálltak évesre.

Az éves adatsorok áttekintése alapján megállapítható, hogy az évente elhagyott konténerek száma akkor magasabb, ha nagyobb számban fordultak elő szélsőséges időjárási helyzetek - írja a lap. A szélsőséges időjáráshoz kapcsolódóan veszített el 2020-ban a ONE Apus több mint 1800 konténert, illetve a Maersk Essen 750-et 2021-ben.

Nem minden esetben okolható az elhagyásokért az időjárás, arra is van példa, hogy az óriási tárolók azért potyognak a vízbe, mert nem az előírások szerint rögzítették őket, és az erősebb hullámzás hatására elmozdulnak a helyükről.

Előfordulnak navigációs hibából származó balesetek, és azok következtében konténer-elhagyások. Például 2011-ben az MV Rena nevű hajóról több mint 900 konténer esett a tengerbe, a MOL Comfort 2013-ban 4293 konténert hagyott el.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 26. 21:40
2025. december 26. 20:15
×
×
×
×