A Singapore Airlines Boeing 777-300ER típusú repülőgépe május végén 211 utassal és 18 fős legénységével a fedélzetén erős turbulencia miatt kényszerleszállást hajtott végre Bangkokban. A balesetben összesen száznégyen sérültek meg, többen súlyosan, egy 73 éves brit férfi pedig - feltehetően szívroham következtében - életét vesztette.
A légitársaság a könnyebben sérült utasoknak 10 ezer dollárt (3,6 millió forint) ajánlott fel, a súlyos sérültekkel pedig személyre szabott kártérítési összegekről egyeztetnek majd.
"A súlyos sérüléseket szenvedett, hosszú távú orvosi ellátást igénylő és pénzügyi segítségre is igényt tartó utasoknak 25 ezer dolláros (9,2 millió forint) előleget ajánlunk fel az azonnali szükségleteik kielégítésére, amely a végleges rendezés részét képezi majd" - áll a légitársaság közleményében.
A repülő a baleset idején rövid idő alatt 54 métert veszített repülési magasságából, a hirtelen gravitációs változás miatt súlytalanság állt be, így a személyzet és az utasok azon tagjai, akik nem voltak bekötve a levegőbe emelkedtek, majd a gravitációs erő helyreállásával az erős lökés miatt a repülőgép belső falának, mennyezetének csapódtak. A gép néhány perc alatt összesen 1800 métert zuhant.
A szingapúri közlekedésbiztonsági nyomozóiroda jelentése szerint a repülőgép pilótája azt állította, hogy az öv becsatolására vonatkozó jelzés be volt kapcsolva, amikor a gép turbulenciába került.
A sérült utasokat egy bangkoki kórházban ápolják, többen közülük agy-, koponya- és gerincsérülést szenvedtek, és már több mint tizenhét műtétet kellett elvégezni a sérülteken.
Az egyik utas elmesélte, hogy egyeseket a 11 300 méteres magasságban bekövetkezett légörvény olyan magasra dobott, hogy fejükkel behorpasztották a mennyezetet. Az utasok szerint az incidens olyan hirtelen történt, hogy senkinek sem volt ideje bekapcsolni a biztonsági övet.
A Singapore Airlines azt is közölte, hogy visszatéríti a repülőjegyek árát az utasoknak, és a késés miatt kártérítést is kapnak majd az uniós vagy brit légiközlekedési szabályzásnak megfelelően.
Az incidens miatt ismét téma a biztonsági övek használatának gyakorlata, mely szerint a légitársaságok általában lehetővé teszik az utasok számára, hogy normál repülési körülmények között kioldják öveiket, de közben azt javasolják hogy tartsák bekötve az egész utazás alatt.