eur:
390.37
usd:
363.99
bux:
68368.93
2024. április 30. kedd Katalin, Kitti
Rendőrök a Véda automata közlekedés-ellenőrzési rendszer egyik sebességmérőjével a 6-os főúton, Pécs határában 2016. április 21-én. Csaknem kilencszáz magyarországi helyszínen ellenőrzi a rendőrség a sebességhatár túllépését reggel hat óra óta 24 órán keresztül a Speedmarathon nemzetközi akció keretében.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Szigorít az EU: súlyosabb büntetést kapnak a gyorshajtók meg az ittas vezetők

Az egész Európai Unióra érvényes lesz a jogosítvány bevonása.

Az Európai Parlament komoly szigorítást tervez a közúti közlekedési szabálysértésekkel szemben – írja a vezess.hu.

A jelenleg érvényes szabályok szerint, ha egy járművezető egy közlekedési szabálysértés miatt elveszíti a jogosítványát egy másik uniós országban, mint amelyik a jogosítványát kiállította, a legtöbb esetben a szankció csak abban az országban alkalmazandó, ahol a jogsértést elkövették, és az EU többi részén nem jár korlátozással. Ezen változtatnánk a jövőben az Európai Parlament képviselői, és kedden meg is szavazták az erről szóló előterjesztést.

Annak biztosítása érdekében, hogy a külföldi illetőségű személy vezetői engedélyének felfüggesztését, korlátozását vagy visszavonását valamennyi uniós országban alkalmazzák, az új szabályok előírnák, hogy az erről szóló határozatot továbbítani kell a vezetői engedélyt kiállító uniós országnak.

A képviselők azt is javasolják, hogy az érvényes jogosítvány nélküli vezetést vegyék fel a súlyos közlekedési szabálysértések – például az ittas vezetés vagy a halálos közúti balesetek okozása – listájára, amelyek maguk után vonják az uniós országok közötti információcserét a vezetésről való eltiltásról.

A sebességkorlátozás 50 km/órával történő átlépése szintén az egyik súlyos közlekedési szabálysértés, amely a vezetéstől való eltiltáshoz vezethet, de a lakóövezetekben a megengedett sebességhatár 30 km/órával való túllépése szintén a jogosítvány elvesztését vagy felfüggesztését vonhatná maga után.

Az Európai Parlament azt is javasolja, hogy az uniós országoknak tíz munkanapos határidőt szabjanak meg arra, hogy tájékoztassák egymást a járművezetők jogosítványtól való megfosztásáról szóló határozatokról, 15 munkanapos határidőt pedig annak eldöntésére, hogy a gépjárművezetéstől való eltiltás alkalmazandó-e az egész EU-ban. Az érintett járművezetőt hét munkanapon belül tájékoztatni kellene a végleges döntésről

A javaslatok részei egy közlekedésbiztonsági csomagnak, amelynek célja a közúti biztonság javítása és az, hogy 2050-re minimálisra csökkentsék a közúti balesetek halálos áldozatainak számát.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.30. kedd, 18:00
Szánthó Miklós
az Alapjogokért Központ főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×