eur:
392.82
usd:
366.69
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Nyitókép: Pixabay

Mennyi? 30! - újabb vita robbant ki Németországban a sebességkorlátozásról

Ezúttal a Német Városok Szövetsége állt elő azzal a követeléssel, hogy a lakott területeken jelentős sebességkorlátozást vezessenek be.

Több fronton is zajlik a vita Németországban a közlekedésről. Az már szinte biztos, hogy a városi közlekedési eszközökre, továbbá a távolsági vonatokra kiterjedő, 49 eurós kedvezményes havi bérletet május 1-jétől bevezetik az egész országban, a sebességkorlátozással kapcsolatban azonban távolról sincs konszenzus a szövetségi közlekedési miniszter és a tartományi, illetve a városi hatóságok között.

Ezúttal nem az autópályákon megengedett sebességről folyik a vita, a Német Városok Szövetsége állt elő azzal a követeléssel, hogy a lakott területeken jelentős sebességkorlátozást vezessenek be. A szövetség Volker Wissing szövetségi közlekedési miniszterhez fordult azzal a kéréssel, hogy engedélyezze az óránkénti 30 kilométeres sebességet a városok egész területén.

Az állásfoglalás szerint a szóban forgó 30 kilométeres óránkénti sebesség

nem csak az esetleges balesetek elkerülése szempontjából biztonságosabb, de klímabarátabb és "egészségesebb", mint a megengedett 50 kilométeres.

A szövetség vezérigazgatója arra kérte a minisztert, hogy ennek megfelelően módosítsa az érvényben lévő közlekedési törvényt. Levelében az eddiginél nagyobb cselekvési szabadságot sürgetett a városi önkormányzatoknak.

Azzal érvelt, hogy a városoknak, illetve önkormányzataiknak maguknak kell eldönteniük, hogy a nagyobb biztonság, a jobb környezetvédelem, illetve az egészséggel összefüggő megfontolások hol biztosíthatók.

"Nagyobb döntési szabadságra van szükségünk, például gyermekeink számára a biztonságos iskolai útvonalak érdekében" – fogalmazott a több mint 3000 várost, illetve települést tömörítő szövetség vezetője.

A szövetség a közelmúltban fogadta el az Élhető városok kezdeményezést, amely elkötelezett amellett, hogy az önkormányzatok elrendelhessék a 30 kilométeres óránkénti sebességet az adott városban, mégpedig ott, ahol ezt szükségesnek tartják. A kezdeményezéshez a Der Spiegel információi szerint több mint 400 önkormányzat csatlakozott.

Egy felmérés szerint ugyanakkor az nem örvend osztatlan népszerűségnek a városok lakói körében.

A megkérdezettek 57 százaléka válaszolt nemmel arra a kérésre, hogy a városokban az eddiginél több helyen kellene bevezetni a szóban forgó sebességkorlátozást.

A korlátozás mellett 36 százalék szavazott, míg 7 százalék bizonytalan volt.

A lap arra hívta fel a figyelmet, hogy több európai nagyvárosban már döntöttek a sebességkorlátozásról. Így egyebek között Milánóban, ahol a városi tanács döntése értelmében az egész város területét "30 kilométeres zónává" kell nyilvánítani. Hasonló korlátozásokat vezettek be a főutak kivételével Brüsszelben és Párizsban is, továbbá több olyan spanyol városban is, ahol egy irányban csak egy sáv van.

Címlapról ajánljuk
Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját

Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját

A Liverpool – különösen fájó ez a Vörösök híveinek – éppen a városi rivális Everton elleni vereséggel, szerdán szinte minden esélyét elveszítette a győzelemre az Arsenallal és a Manchester Cityvel vívott hármas harcban. Az Ágyúsok előnye három pont négy fordulóval a zárás előtt, ami a jobb gólkülönbség miatt valójában négy. A City két mérkőzéssel kevesebbet játszott náluk, de a vesztett pontokat tekintve az előnye öt pont Szoboszlai Dominik csapatával szemben.

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Ha Ukrajna élni akar, harcolnia kell – De mire lesz elég az amerikai segélycsomag?

Ha Ukrajna élni akar, harcolnia kell – De mire lesz elég az amerikai segélycsomag?

Több hónap huzavona után az Egyesült Államok törvényhozása megszavazta, Joe Biden elnök pedig mára virradóra aláírta azt a törvényt, amely az eddigi legnagyobb, összesen 61 milliárd dolláros katonai segélycsomagot biztosítja Ukrajna számára. A támogatás mérete példa nélküli, az viszont nagy kérdés, hogy mire lesz elég. Képesek lehetnek-e az ukránok visszafoglalni az oroszok által megszállt területeket, vagy csupán a védelmi képességeik lesznek erősebbek? Kell-e tartani eszkalációtól az új fegyverek miatt, és mi lehet Oroszország jelenlegi, valós célja a háborúban? Továbbá milyen keretben érdemes értelmezni az eseményeket, tényleg a Nyugat sorsa dőlhet el Kelet-Ukrajnában vagy csupán szláv belharcról van szó? Egyebek mellett ezekről a témákról kérdeztük Kaiser Ferencet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nemzetközi Biztonsági Tanulmányok Tanszékének docensét az Ukrajnának megszavazott amerikai katonai segély apropóján.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 25. 17:02
×
×
×
×