eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 27. vasárnap Zita
Nyitókép: Google Maps

Fontos részletek a két új magyar-szlovák hídról

Eurómilliós nagyságrendre rúgnak a költségek, de azokat testvériesen osztja meg Magyarország és Szlovákia. 2021-re lehetnek készen a hidak.

A gyalogos- és kerékpárforgalom számára kialakított dunai híd a szlovákiai Doborgaz és Dunakiliti között fog húzódni. A két települést eredetileg komppal akarták összekötni, ám a Duna régi medre vízszintjének gyakori ingadozása miatt a híd műszakilag megfelelőbb megoldásnak bizonyult. A híd a szlovák minisztérium szerint kedvező hatással lesz a határon átívelő üzleti, kulturális és turisztikai kapcsolatokra. A költségeken Szlovákia és Magyarország egyenlő arányban osztozik, az összeg országonként megközelíti az 5 millió eurót. A projektet az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország 2014-2020 program, a Szlovák Földművelésügyi Minisztérium és a Vízgazdálkodási Vállalat finanszírozza.

Az Ipoly hídját a gyalogos- és kerékpárforgalom mellett a 3,5 tonnánál nem nehezebb gépjárművek közlekedésére is ki lehet majd használni. A híd Ipolyvarbó és a magyarországi Őrhalom között fog húzódni.

A minisztérium várakozásai szerint az Ipoly-híd beindítja a határ menti régiók gazdaságát. A híd várhatóan hozzájárul a két ország állampolgárainak könnyebb mozgásához, legyen szó munkába járásról vagy szabadidőről. Az építést Ipolyvarbó fogja végezni, a Besztercebányai Kerületi Önkormányzat támogatásával. A magyar részről a partner a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A költségeket a két ország szintén egyenlő arányban osztja el, Szlovákiára megközelítőleg 1,2 millió euró esik.

Érsek Árpád szlovák közlekedésügyi miniszter nagyon fontos lépésnek nevezte a szerződés aláírását, mert – mint mondta – "a hidak közelebb hoznak minket egymáshoz". Úgy véli, az építkezés akadálymentes lesz, becslései szerint két-két és fél év alatt megépülhetnek a hidak, melyek a két ország közti turizmusra és a vállalkozásokra is jó hatással lesznek. A kivitelezők számára 2019 elején írják ki a versenypályázatot. Mosóczi László budapesti közlekedésügyi államtitkár elmondta, "a hidak nemcsak két partot, hanem településeket, embereket és nemzeteket kötnek össze. A magyar államtitkár szerint a szlovákoknak is és a magyaroknak is igyekezniük kell, hogy megtalálják az egymáshoz vezető utat".

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Népességváltozás: szomorú a magyar helyzet a többi visegrádi országhoz képest

Népességváltozás: szomorú a magyar helyzet a többi visegrádi országhoz képest

Magyarország az egyetlen a V4 tagállamai közül, melynek népessége évről évre folyamatosan csökkent az elmúlt évtizedekben – derül ki egy kutatásból. A tanulmány szerzője, Tóth G. Csaba az InfoRádióban elmondta: idehaza tradicionálisan alacsony a termékenység, és leginkább azzal indokolhatók a kedvezőtlen statisztikák, hogy már harminc évvel ezelőtt több volt az időskorú ember Magyarországon, mint a a többi visegrádi országban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
Felrobbant a magyar ingatlanhitelek piaca: nem csak a lakosság ég lázban

Felrobbant a magyar ingatlanhitelek piaca: nem csak a lakosság ég lázban

A lakóingatlan-projektek kivételével minden szegmensben nőtt a kereskedelmi ingatlannal fedezett projekthitelek állománya a magyar bankszektorban tavaly, ráadásul két számjegyű mértékben – derült ki a jegybank friss jelentéséből. Míg a lakosság esetében a használt lakások, a cégeknél az ipari-logisztikai folyósítások jelentetik a növekedés motorját, a kereslet élénkülését pedig újabban a lakóparkok és bevásárlóközpontok esetében tapasztalják, illetve várják a bankok. Jó hír, hogy a kamatok csökkentek, a nem teljesítő hitelek pedig alacsony szinten vannak a szektorban. A témával külön beszélgetésben foglalkozunk a Portfolio közelgő Hitelezés 2025 konferenciáján, nem érdemes lemaradni a rendezvényről!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×