A Wizz Air esését az okozta, hogy az április-június közötti időszakban megállt az utasforgalom növekedése a cégnél, miközben a riválisok közül a Ryanair és az easyJet is növekedésről számolt be ezen a soron - írja a Portfolio.
Emellett a Pratt & Whitney hajtóművek átvizsgálása miatti gépleállások is jelentős pluszköltségeket terhelnek a légitársaságra, és a devizaárfolyamok alakulása sem volt kedvező.
A Wizz Air menedzsmentje a vártnál gyengébb negyedéves számok hatására csökkentette a teljes évre vonatkozó profitvárakozását:
2024-ben így mindössze 350-450 millió eurós nettó eredményt várnak a korábban kitűzött 500-600 millióshoz képest.
Az eredmények hatására két nagy elemzőház is csökkentette a társaság részvényeire vonatkozó célárait:
- a Barclays 19 fontról 16 fontra,
- a Morgan Stanley pedig 24,5 fontról 19 fontra.
Jelenleg 27,2 font a Refinitiv adatai szerint a célárak átlaga, ami közel 84 százalékos felértékelődési potenciált jelent. A kedvezőtlen eredmény hatására azonban egyáltalán nem lenne meglepő, ha a következő napokban más elemzőházak is visszavágnák a papírra vonatkozó céláraikat - írja a lap.
A tegnapi nap folyamán 20,9 százalékot esett a Wizz Air árfolyama, eddigi éves összesítésben pedig 31,2 százalékos mínuszban van a vállalat papírja.