eur:
395.35
usd:
356.72
bux:
0
2024. szeptember 13. péntek Kornél
A Wizz Air légitársaság repülőgépe érkezik a Liszt Ferenc-repülőtérre, fedélzetén a Kínai Vasút által a Magyar Államvasutaknak küldött 200 ezer védőmaszkból álló adományával 2020. április 8-án.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Jókora pofont osztott ki a versenyhatóság a Wizz Airnek

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmának megsértése miatt mintegy 307 millió forintos bírságot szabott ki a Wizz Air légitársaságra a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa. A Wizz Air közölte: „megtámadja a GVH megalapozatlan, az utasok érdekeit nem szolgáló határozatát”.

A GVH szombati közleménye szerint a Wizz Air a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről, illetve elhallgatta, hogy egyes szolgáltatási csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, ezzel

a cég a drágább csomagok irányába terelte a fogyasztókat.

A Wizz Air az eljárás során több vállalást is tett, azonban ezeket a versenytanács – azok kétséges megvalósíthatóságára, illetve a korábbi és jelenleg is folyamatban lévő eljárásokra is tekintettel – nem fogadta el – írták.

A GVH 2023 elején indított versenyfelügyeleti eljárást a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben. A versenyhatóság az eljárás során feltárta, hogy a légitársaság 2018 novembere és 2024 májusa között elhallgatta – illetve nem időben kommunikálta –, hogy a fogyasztóknak az alapszolgáltatás választása esetén is lehetőségük van egyes további szolgáltatások (Wizz Priority, feladott poggyász szolgáltatás) külön-külön történő megvásárlására. A cég így gyakorlatilag a drágább, ezeket a szolgáltatásokat alapból tartalmazó csomagok irányába terelte a fogyasztókat. A GVH feltárta emellett, hogy a légitársaság 2019 decemberétől olyan kereskedelmi gyakorlatot folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás tartalmával és korlátaival kapcsolatban, amely sértette a szakmai gondosság követelményét.

Közölték: a GVH az elmúlt években kiemelt figyelemmel kíséri a légi közlekedés hazai piacát. A nemzeti versenyhatóság 2022 októberében átfogó gyorselemzés keretében vizsgálta a Magyarországon elérhető légitársaságok honlapjait, illetve a hazánkban népszerű jegyár-összehasonlító weboldalakat. Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke a légi közlekedésben tapasztalható folyamatos fennakadások miatt, az utasok védelme érdekében figyelemfelhívást küldött több, Magyarországon működő diszkont-légitársaság, közte a Wizz Air vezetőjének is.

A most lezárult ügy kapcsán a GVH ismételten határozottan felhívja a légitársaságok figyelmét, hogy a jegyeladással kapcsolatos információikat minden esetben átláthatóan tegyék közzé, és könnyen érthetően fogalmazzák meg azokat – írták.

Reagált a légitársaság

A Wizz Air az MTI-nek küldött közleményében azt írta, hogy a légitársaság megkérdőjelezi a bírság jogosságát, nem ért egyet annak indoklásával, ezért jogi lépéseket tesz.

A társaság a több mint egy éven át tartó vizsgálati folyamat során végig együttműködött a GVH-val és konstruktív magatartást tanúsított - közölték. A Wizz Airnek meggyőződése, hogy a foglalási folyamata eddig is egyértelmű, jól érthető és átlátható volt, és az utasok érdekeit szolgálta. Ennek ellenére a hatóság minden észrevételét figyelembe vette, azokkal teljes összhangban nyitott volt a GVH által meghatározott kötelezettségvállalásokat tenni azzal kapcsolatban, hogy átalakítsa a foglalási folyamatát, sőt, számos módosítást már proaktívan meg is valósított időközben - fejtették ki.

A Wizz Air hangsúlyozza: a vizsgálatot egy évvel ezelőtt, 2023-ban indította a GVH, és az nem függ össze azzal a helyzettel, amely a magyar és az európai légiforgalmi irányítási rendszer kapacitáshiánya miatt 2024 nyarára kialakult. A légitársaság több mint 100 millió euró értékű fejlesztéssel készült fel a nyári főszezonra: növelte a személyzet létszámát, korszerűsítette a rendszereit, valamint felülvizsgálta működési és járattervezési eljárásait. Ugyanakkor számos európai és a magyar légiforgalmi irányító szolgálat nem készült fel a már korábban is előrejelzett forgalmi csúcsokra. Ezzel az utasoknak és a légitársaságoknak is jelentős kényelmetlenséget okoztak, hosszú távon is kárt okozva a turizmusnak, a nemzetgazdaságnak - közölték.

Címlapról ajánljuk

Ausztriában máris itt a tél - kép, videó

Néhány napja még a hónapok óta tartó tűrhetetlen kánikula miatt szomjaztunk egy kis enyhülést, nyugati szomszédunkban talán nem is sejtették, milyen gyorsan és extrém módon teljesülnek a vágyak...
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.13. péntek, 18:00
Rasovszky Kristóf
olimpiai bajnok nyíltvízi úszó
Sürgető a zöld átállás - Aki átélte a nyári hőhullámot, az pontosan tudja, hogy mit kell tennie

Sürgető a zöld átállás - Aki átélte a nyári hőhullámot, az pontosan tudja, hogy mit kell tennie

"A bankoknak alapvető feladata, hogy a zöld átállást finanszírozzák. Nyilvánvalóan a saját működésük szempontjából fontos az is, hogy a kockázatokat csökkentsék, de alapvető szerepük, hogy megteremtsék a lehetőségét annak, hogy a gazdaság átálljon. Általában igaz, hogy sokkal több pénz áll rendelkezésre, mint ahány projekt, ami jó hír az ügyfeleknek, hiszen kedvező finanszírozást tudnak találni. Fel kell készülnünk arra, hogy bizonyos ügyfeleink működési modellje nem fenntartható hosszú távon, őket támogatni kell abban, hogy átalakítsák a működésüket, hogy hosszú távon is az ügyfeleink maradhassanak. Arra is fel kell készülnünk, hogy nagyon sokaknak - itt elsősorban a lakossági ügyfélkörre gondolok - alkalmazkodniuk kell a megváltozott környezethez. Magyarországon ezt nem kell magyarázni, aki átélte az idei nyári hőhullámot, az pontosan tudja, hogy melyek azok az átalakítások, amiket tennie kell a saját lakásával, házával, életkörülményeivel kapcsolatban. Ezekben szolgáltat az OTP lehetőséget és finanszírozást." - mondta el Pókos Gergely, az OTP Bank Zöld Program Igazgatóságának ügyvezető igazgatója. A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 13. 05:00
×
×
×
×