A szálláshelyek a szobaáraknál már elmentek a vendégek tűréshatáráig, így most trükkös módszerrel emelik tovább az árakat, hogy költségeik legalább egy részét érvényesíteni tudják – írja a Portfolio.
Az áremelkedés a hoteleket, egyéb szálláshelyeket is érinti, így a megnövekedett költségeiket ők is igyekeznek érvényesíteni a fogyasztói árakban. A szobaárak maximalizálása után megindult, "csendes" emelések között ott van például a balatonszemesi Wellness Hotel Szindbád módszere, ők "energiaköltség-hozzájárulást" vezettek be, amely fűtési szezon előtt 1270 forint/fő/éjszaka, fűtési szezon alatt – az október 20-tól április 20-ig – már 3270 forint/fő/éjszaka. Ugyanitt kötelező elemként bevezették a "minibár használati díjat" is, ami 1850 forint. A korábbi ingyenes parkolást pedig fizetőssé tették, a zárt, kamerával figyelt parkoló használata már éjszakánként 1270 forint.
A hotel a lap megkeresésére nem reagált, Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke viszont azt mondta a gazdasági portálnak, hogy valószínűleg nehezen értelmezhető a vendég számára, hogy a fűtésre és hűtésre pluszpénzt kérnek el. Úgy véli, nem attraktív, inkább felbosszantja a vendéget, hogy a szoba "tartozéka" a fűtés. Az elnök nem tudja elképzelni, hogy mostantól a szállodák fapados légitársaságként működve mindenért pénzt kérnek.
A nagy láncok igyekeznek átlátható árazást követni. Ugyanakkor egyre több hotel igyekszik ilyen-olyan szolgáltatásokért pénzt kérni, illetve emelni ezeknek az árát. Sívó Roland, az AquaWorld Resort Budapest létesítményigazgatója jelezte, hogy van olyan hotel a piacon, amelyik a kereslet-kínálati dinamikus szobaárazást használja árbevétele maximalizálásához, és van olyan, amelyik a szolgáltatási árakon igyekszik nagyobb árbevételt elérni.
Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója közölte, hogy a szállodáikban nem vezettek be energiaköltség hozzájárulást, de van olyan hoteljük, ahol egy korábban ingyenes szolgáltatást, például a parkolást, kénytelenek voltak fizetőssé tenni.
Labossa Lajos, a Hunguest Hotels marketing és kommunikációs igazgatója a Portfolio megkeresésére azt nyilatkozta, hogy a szállodai csomagon felüli szolgáltatások árai, így például a különböző kezelések vagy masszázs, az inflációt követő mértékben emelkedtek.