eur:
395.81
usd:
372.43
bux:
65674.41
2024. április 19. péntek Emma
Elszállításra váró autók a Tesla amerikai elektromosjármű-gyártó üzemében a kaliforniai Fremontban 2020. május 12-én. Elon Musk vezérigazgató bejelentette, hogy a Tesla észak-kaliforniai gyárában újraindul a termelés, még annak ellenére is, hogy az Alameda megyében jelenleg a koronavírus-járvány miatt érvényben lévő kijárási korlátozások ezt nem tennék lehetővé.
Nyitókép: MTI/EPA/John G. Mabanglo

Elektromos autók 2022-ben Magyarországon – itt az eladási toplista

A márkák és a modellek toplistáján is átvette a vezetést a Tesla az állami támogatás nélkül küszködő hazai elektromosautó-piacon 2022-ben.

Az új villanyautók hazai piacán 2022-ben a 4709 forgalomba helyezés 9,23 százalékos emelkedést jelentett, miközben a teljes újautó-piac 8,54 százalékot esett tavaly. A vezess.hu összeállítása szerint számos nehézséggel küzdenek a tisztán elektromos személyautók értékesítői. Rengeteg bizonytalanság közepette durván emelkednek az árak, és akad olyan importőr, aki szerint tulajdonképpen még akkora növekedés sem volt az előző évhez képest, mint amit ez a szám mutat.

Gondot jelentett, hogy 2022-ben nem volt állami támogatásra pályázati lehetőség, ráadásul az elektromos autóknál még drasztikusabb áremelkedés volt, bőven az átlagos 20 százalék felett.

A Datahouse-adatbázisa szerint összesen 32 márka 74 különféle modellt kínált Magyarországon tisztán elektromos személyautóból, és Teslából adtak el a legtöbbet. Közel hatszáz darab új Teslára került magyar rendszám tavaly, az eddigi vezető Kia gyengébb évet zárt).

Márka Darab Változás (db) Változás (%)
1. Tesla 597 413 224,46
2. Kia 524 -137 -20,73
3. BMW 469 255 119,16
4. Mercedes 455 214 88,80
5. Dacia 386 123 46,77
6. Volkswagen 324 -173 -34,81
7. Hyundai 299 -138 -31,58
8. Škoda 206 -39 -15,92
9. Nissan 202 -272 -57,38
10. Volvo 176 141 402,86

A legjobban fogyó modellek listáját is egy Tesla vezeti, és szintén egy Kia a második, a világszerte népszerű Model 3-at a generáció- és kisebb névváltáson áteső Niro EV követi.

Modell Darab Változás (db) Változás (%)
1. Tesla Model 3 397 230 137,72
2-3. Kia Niro EV 386 -217 -35,99
2-3. Dacia Spring 386 123 46,77
4. Škoda Enyaq 204 20 10,87
5. Nissan Leaf 184 -252 -57,8
6. Tesla Model Y 183 168 1120
7. Fiat 500 171 -19 -10
8. BMW iX 167 139 496,43
9. Hyundai Ioniq 5 120 44 57,89
10. Mercedes EQA 118 25 26,88

Hiába kínál a mai Magyarországon 32 különféle márka tisztán elektromos személyautót, közülük mindössze öten képesek egynél több termékkel érdemi forgalomba helyezést felmutatni: a BMW és a Hyundai 3-3, míg a Tesla, a Kia, a Mercedes és a Volkswagen 2-2 modellel szerepel a top 20-ban.

Az elmúlt esztendő egyik érdekes jelenségeként gyakorlatilag egy szintre került a prémiummárkák és a népautósabb brandek villanyautóinak alapára. Ma egy Kia EV6 21,89 millió forintról indul, egy Hyundai Ioniq 5 20,9 millióról, a Volkswagen ID.4 21,9 millióról, a Toyota bZ4X 23,1 millióról, a Nissan Ariya pedig 29,39 millióról, miközben a BMW iX3 24,55 millióról, az i4 pedig 25,37 millióról.

A Tesla viszont árat csökkentett, jelen pillanatban a Model 3 alapára 18,99 millió forint (egy hete 21,69 millió volt), a Model Y most 19,99 milliótól rendelhető (22,99 volt). A részvények drámai esésének megfordítására – ezzel újabb piacfoglalásra – bevezetett árcsökkentések elérték Magyarországot is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Lefordultak az amerikai indexek

Lefordultak az amerikai indexek

Gazdasági információk tekintetében ma az amerikai lakáspiacról közölnek újabb adatot, ez a monetáris politikai kilátások szempontjából lehet érdekes. A héten eddig kedvezőtlenül alakulnak a részvénypiaci folyamatok, elsősorban az Izrael és Irán közötti konfliktus fokozódása nyomta rá a bélyegét a hangulatra, emellett továbbra is ott vannak a ragadós amerikai inflációval kapcsolatos aggályok, amelyek azt a narratívát erősítik, hogy akár hosszabb ideig maradhat a magas kamatszint. A magyar tőzsde ma esett, az európaiak viszont pluszban zártak. A tengerentúlon egyelőre esés látszik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×