INFORÁDIÓ
2022. május 16. hétfő
Botond, Mózes

pénzügyi békéltető testület

mnb

ügyfélkapu

digitális

handshake of business People Colleagues Teamwork Meeting .Hold hand and shake hand.

Pénzügyi panasza van? Új módon kaphat segítséget

Infostart / MTI

Tavaly 3 ezer fogyasztó fordult a testülethez, megugrott a banki és a méltányossági ügyek aránya.

Januártól ügyfélkapus azonosítással egyszerűen, "vírusbiztosan" adhatják be az ügyfelek kérelmeiket a Magyar Nemzeti Bankon (MNB) belül működő Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT). Tavaly 3 ezer fogyasztó fordult a testülethez, megugrott a banki és a méltányossági ügyek aránya - közölte Kardos-Nagy Tünde, a PBT szóvivője.

Hozzátette: a járványkockázatok csökkentése és az ügyfelek elektronikus ügyintézés iránti igénye miatt tértek át korszerű online kérelembeadási rendszerre.

A fogyasztók az intézmény honlapjáról ezentúl ügyfélkapus azonosítással adhatnak be új kérelmet vagy küldhetnek folyamatban lévő ügyhöz beadványt banki, biztosítási, pénztári és tőkepiaci elszámolási, szerződéses jogvitáikban. A szolgáltatás a belföldi, határon átnyúló, illetve a méltányossági ügyeknél (utóbbinál az ügyfél a szerződéses feltételeknél kedvezőbb egyedi elbírálást kér) is elérhető - fejtette ki.

Az új online rendszerben a már beküldött beadványok és a lementett kérelmek, beadványok tervezetei is megnézhetők - fűzte hozzá. Az e-kommunikáció során a PBT küldeményeit a kérelmező ügyfélkapus tárhelyére kézbesítik. A pénzügyi békéltetők - akik 2021-ben a pénzügyi szolgáltatókkal is elektronikus felületen kommunikálnak - az online ügyintézéshez mobil applikációt is kialakítanak majd.

Jelezte ugyanakkor, hogy

a hagyományos utat kedvelők továbbra beadhatják kérelmeiket postán, illetve személyesen

az MNB budapesti ügyfélszolgálatán vagy bármely kormányablakban.

Bár a pénzügyi békéltetési kérelmeket eddig nehezebben, külön e-telepítőprogram letöltésével lehetett csak beadni, az elmúlt két évben mégis megduplázódott az online ügyfélbeadványok száma. A PBT új e-ügyintézési felületének startja óta az új kérelmek egyharmada már ezen a csatornán érkezik - mondta el Kardos-Nagy Tünde.

Az ingyenes, gyors, a bírósági út alternatíváját jelentő PBT-hez 2021-ben közel 3 ezer ügyfélkérelem érkezett, ami megegyezik az előző évivel. Ezen belül viszont jelentősen, 4 százalékkal nőtt a pénzpiaci kérelmek aránya, miközben a biztosítási beadványoké ugyanilyen arányban visszaesett.

Jóval több a méltányosságot kérő ügyfél is, akik nagyrésze követeléskezelő társaságoknál szeretne anyagi engedményeket elérni - a szóvivő szerint gyakorta sikerrel.

Kardos-Nagy kitért arra is: a pénzügyi békéltetőknél szaporodnak a törlesztési moratóriumhoz kötődő ügyek, egyebek közt a fizetési stophoz kötődő felhalmozódott kamatok, a lejárat nélküli kölcsönök (folyószámla-hitelek, hitelkártyák) elszámolása, illetve a moratóriumból való kilépés jogszerűsége témáiban.

Jelenleg a PBT által befogadott és tárgyalt ügyfélkérelmek 40 százalékát bírálják el a fogyasztók számára kedvezően a békéltetők. Ez az arány még magasabb lehet, hiszen sokan az eljáráson kívül egyeznek meg pénzügyi intézményükkel, visszavonva vitarendezési beadványukat - összegezte a szóvivő.

Nyitókép: pondsaksit/Getty Images
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018