A cég Dél-Korea legnagyobb energetikai-vegyipari vállalata, elektromos akkumulátorok gyártásának területén a világ egyik vezető gyára.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Facebookon közvetített bejelentésen elmondta: az SK Innovationnel négy éve működnek együtt, első két európai gyára Komáromban működik, a harmadik európai gyárat is Magyarországon, a fejér megyei Iváncsán építi fel.
2,3 milliárd dolláros, 681 milliárd forintos beruházásról van szó,
soha ekkora első ütemű beruházás nem történt még Magyarországon.
2500 új munkahelyet fog teremteni, a dunaújvárosi járásban pedig újabb beszállítási lehetőséget jelent a cégeknek. A magyar kormány pénzügyi támogatást biztosít, még zajlik a véglegesítés, arra az uniónak is rá kell bólintania. Ez lesz a magyar beruházásösztönzés legnagyobb támogatása - jelentette ki Szijjártó Péter.
A gyár kapacitása 30 gigawattóra lesz - összehasonlításként a tárcavezető megjegyezte, hogy 35 GWh-s a nevadai Tesla-gyáré.
Már az idei harmadik negyedévben megindul a beruházás, mintegy 700 ezer négyzetméternyi terület lesz érintett. Emiatt infrastrukturális fejlesztéseket is végrehajt a kormány a járásban.
Az SK Innovation videóüzenetben bejelentkező elnök-vezérigazgatója, Kim Jun a gyárépítésről szóló döntés ismertetése után rámutatott:
2025-re Európában a jelenlegi 41 GWh-ról több mint hatszorosára, 256 GWh-ra fog emelkedni az akkumulátorok iránti kereslet.
A legnagyobb európai e-akkumulátor gyár felépítésével cégük képes lesz kielégíteni ügyfeleik keresletét és megőrizni világpiaci vezető szerepét. Hozzátette: a magyar kormány által biztosított VIP-státusz miatt biztosak benne, hogy nehézségek nélkül tudják majd tartani az ütemtervet.
Szijjártó Péter az ország egyik legnagyobb gazdasági sikerének nevezte a dél-koreai cég gyárépítését, kijelentve: Magyarország világraszóló győzelmet aratott.
"Magyarország már az autóipar új korszakában jár, nálunk épülnek a világ legnagyobb elektromos akkumulátorgyárai" - tette hozzá, megjegyezve, hogy az új létesítmény Iváncsára érkezése a komáromi üzemekben dolgozó magyar munkavállalók szorgalmának és kreativitásának is köszönhető (az SK Innovation komáromi gyáraiban 1600 embert foglalkoztat).
- Tavaly már több mint kétmillió elektromos autót értékesítettek Európában.
- 2020 szeptembere volt az első hónap a kontinensen, amikor elektrifikált (tisztán vagy részben elektromos; a hibridek is ide tartoznak) járművekből többet értékesítettek, mint dízelautóból.
- 2030-ra 25 millióra nő az elektromos autók száma a becslések szerint Európában.
A keleti nagy vállalatok vezetik az elektromos akkumulátorgyártás világpiacát, ezért a keleti nyitás fontos előzménye volt a mostani sikereknek - jelentette még ki a magyar tárcavezető.