eur:
411.18
usd:
392.45
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Autók a MOL Limo közösségi autómegosztó szolgáltatás bemutatóján a Kopaszi-gát Öbölházában 2018. január 25-én. Budapesten 200 benzines és 100 elektromos járművel indult a szolgáltatás, a Mol elektromos töltőhálózatot is épít. A Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére terjed ki, az autók parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük. Minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy meg a városok lakóinak és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Vírusként terjedhet tovább az "autós Bubi"

Még az idén megkezdik a budapesti Mol Limo közösségi autóbérlési szolgáltatás kiterjesztésének előkészítését - és nem is csak Magyarországon. Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt erről.

Újabb magyar és akár külföldi városokban is elindulhat a Mol Limo szolgáltatás - mondta el az InfoRádióban a vállalat elnök-vezérigazgatója. Hernádi Zsolt szerint Magyarországon a nagyobb városokban, valamint Közép-Európában azokon a helyeken valósulhat meg, ahol adott a Mol jelenléte.

"Nem szeretnék dátumot mondani erre; az üzlet a növekedésben érdekelt. Ahhoz, hogy növekedni tudjon, meggyőző számokat kell nekünk mutatni, hogy megéri, és megkapja az újabb beruházási lehetőséget. Egyébként a számok a tervezettnél jobban is alakulnak, de amint elérik azt a pontot, hogy látjuk, hogy érdemes üzemszerűen továbbvinni, akkor fogjuk engedni. Szerintem

ebben az évben már fogják vizsgálni, hogy más városokban is legyen"

- mondta a közösségi kocsimegosztási rendszerről az InfoRádió Aréna című műsorában Hernádi Zsolt.

Mint fogalmazott, a Mol egyre inkább mobilitást és kilométereket szeretne értékesíteni, nem csupán üzemanyagot.

"Ebbe beletartozik a tömegközlekedés is. Így tehát

többségi tulajdont vásároltunk egy ITK Holding nevű cégben Debrecenben, amelyik már most is városok számára nyújt kilométer-értékesítést, tehát autobuszokat, amikkel kilométereket adnak el,

és a cég autóbuszgyártással is foglalkozik. Mi ebben egy nagyon komoly jövőt látunk, és nem csak Magyarországon, hanem a környező országokban is, pont úgy, mint a Limo vagy a Bubi bicikli esetében, amiket lehet tovább vinni."

Pozsonyban már elindult a vállalathoz tartozó, jól teljesítő Slovnaft kerékpárkölcsönzője.

A Slovnaftra kitérve elmondta még, 100 millió dolláros nettó nyereséggel gyarapítja a vállalatot.

Terveik szerint azért az üzemanyag-értékesítés még évtizedekig a fő tevékenysége lesz a Molnak.

Hernádi Zsolt Mol-elnök-vezérigazgató hétfőn az InfoRádió Aréna című műsorának vendége volt. Tekintse meg az adást!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×