A statisztikai adatok szerint Magyarországon, az Európai-Unióban, sőt az egész világon is rohamosan növekszik az internetes vásárlások száma - mondta az InfoRádiónak Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke.
Ez a rohamos növekedés viszont maga után vonja azt is, hogy egyre több panasszal kell foglalkoznia a fogyasztóvédelmi szervezeteknek, illetve egyre több lépésre van szükség a fogyasztók védelmének érdekében.
Facebookos vásárlási panaszok
Baranovszky György szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium nem támogatja a panaszok megoldását és kezelését, pályázatokat nem ír ki erre, viszont folyamatosan csörögnek a telefonok a Békéltető Testületeknél.
"Több ezres már az internetes vásárlással hozzájuk forduló fogyasztói megkeresések száma"
- hangsúlyozta FOESZ ügyvezető elnöke.
A problémák
A legtöbb esetben a fogyasztók azzal keresik meg a szervezeteket, hogy szeretnének elállni a szerződéstől, de a vállalkozás nem ad erre jogot - mondta Baranovszky György.
Az ügyvezető elnök azt tanácsolja, hogy lehetőség szerint ne vásároljunk a Facebookon keresztül. Ha mégis ezt tesszük, előtte nézzük meg, tényleg kereskedő-e akitől vásárolnánk, tényleg attól vesszük-e meg, akitől szeretnénk.
"Nézzük meg, hogy nem hamis-e az oldal, mert ha igen, akkor el kell menni a rendőrségre és feljelentést kell tenni. Ez az egyetlen eszköz"
- emelte ki.
Baranovszky György hozzátette, a megyei vagy fővárosi Békéltető testületek segíthetnek az ügyben megoldani a vitát, de amikor egyértelműen csaló cégről van szó, már csak a rendőrség tud beavatkozni.