Egyáltalán nem borúlátóak a divatmárkákat eladó kereskedők - derült ki a GVA Robertson elemzéséből. Ezen üzletek forgalma ugyanis mindössze 1,2 százalékkal csökkent, szemben az élelmiszer forgalom 2,6 százalékos visszaesésével.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2009 első negyedévében a kiskereskedelmi forgalom volumene összesen 3,2 százalékkal csökkent tavalyhoz képest, az egyik legkisebb csökkenést könyvelhette el ezen belül a ruházati kereskedelem.
A GVA Robertson szakértője azt mondta: az általuk megkérdezett nemzetközi márkák hazai képviselői sem panaszkodtak az első negyedéves számok alakulására és a bevásárlóközpontoktól is pozitív visszajelzések érkeztek.
Varga Ágnes szerint azonban nem árt az óvatosság, mert a forint gyengesége, illetve az árfolyamváltozás miatt előfordulhat eredmény-visszaesés. Arról nem is beszélve, ha egy-egy nemzetközi márkánál a viszonteladói hálózatnak nincs tartaléka az árfolyamhatások kiküszöbölésére, és hiába lennének vevők, ha a pénzhiány miatt nem tud eleget rendelni és elpártolnak a vevők.
Sok a panasz az Aldi dupla kasszás megoldására