eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Pixabay

Már a Jaguar elektromos autója is kínai alapokra épül a jövőben

A legendás luxusautó-márkák közül a 2008-ban indiai tulajdonba került Jaguar alkalmaz majd elsőként kínai elektromosautó-technológiát a következő szériájánál.

A Jaguar Land Rover (JLR) a Chery autógyártó Exeed nevű márkájának a platformját fogja használni tisztán elektromos hajtású és tölthető hibrid (plug-in) autóihoz, az erről szóló szerződés aláírása már csak napok kérdése a kínai 36kr híradása szerint - írja a VG.hu. A Chery elnöke, Yin Tongyue említette ezt az Exeed vasárnapi szakmai eseményén.

A lap azt írja,

a gyártást is közösen végzik majd, a Tata Motors és a Chery korábban létrehozott, fele-fele arányban birtokolt kínai üzemében.

A JLR feltett szándéka, hogy 2030-ra teljesen elektromossá tegye modellkínálatát, és ehhez volt szüksége a fejlesztésekben nála jóval előbbre járó kínai partnerre. A tavaly áprilisban a nevét hivatalosan JLR-re lerövidítő brit-indiai autógyártó azt is jelezte, hogy négy különálló márkára válik szét, a portfóliójában:

  • Jaguar,
  • Defender,
  • Discovery
  • és Range Rover.

Mint írják, a négy márka már külön életet él, és a benzin utáni világra készül. Erre utal az is, hogy a következő öt évben 15 milliárd fontot fektetnek be, főként gyárfejlesztésekre, új modellek fejlesztésére.

A jelenlegi tervek szerint a Jaguar márka első, Exeed-alapokra épített, tisztán elektromos hajtású járműve akár már az idén a kereskedőkhöz kerülhet.

A lap azt is említi, hogy a legnagyobb autógyártók közül is vannak, akik hasonlóan gondolkodnak, így tett a Volkswagen is. A német gyártó az Xpenggel írt alá együttműködési szerződést még tavaly júliusban, melynek értelmében a németek 700 millió dollárért 4,99 százalékos tulajdonrészt vásárolnak a kínai piacot kívülről-belülről kiválóan ismerő partnerükben, majd egy vegyes vállalat keretében Hefejben gyártó- és kutatás-fejlesztési bázist hoznak létre, ahol az első körben két, Volkswagen márkanév alatt forgalmazandó, új generációs, középkategóriás járműcsalád készül majd 2026-tól. Az első közös autójuk egy középkategóriás városi terepjáró lesz.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 22:19
×
×
×
×