Négy amerikai üzleti iskola kutatói végeztek elégedettségi felmérést a vásárlók körében, amely bebizonyította feltevésüket: a vásárló, de még a páciens is a fehér férfiakat kedveli a boltban, illetve a rendelőben.
A vizsgálatban a kutatók a kísérletben részvevőknek egy videót mutattak be, amelyen fekete bőrű férfi, egy fehér férfi és egy fehér nő színésszel játszatták el az alkalmazotti szerepet egy boltban. Az ál eladóknak az volt a dolguk, hogy segítsenek a vásárlóknak, és kiszolgálják őket. Azok, akik a fehér bőrű férfi eladót nézték, 19 százalékkal elégedettebbek voltak az eladó teljesítményével, sőt még a bolt tisztaságával és külsejével is, mint a többiek, akik a többi színészt nézték ugyanabban a boltban.
"A füzetet vásárló diáktól kezdve a páciensig a vizsgálóban, a fehér férfiakat kedvelik jobban a kiszolgálásnál" - összegezte az eredményt David Hekman a Wisconsin-Milwaukee Egyetem professzora, aki szerint mivel a vásárlók elégedettségi szintje rendkívül fontos az üzlettulajdonosok és a vezetők számára, ezért ők többségükben fehér férfit alkalmaznak és több fizetést is biztosítanak számukra.
A professzor egy másik szemszögből is megvizsgálta a kérdést: kollégáival együtt több mint tízezer páciens véleményét kérték ki orvosaikról. Azt találták, hogy azok a betegek, akik e-mailt kaptak orvosuktól elégedettebbek voltak a doktor kompetenciájával és barátságosabbnak tartották - de csak akkor, ha fehér bőrű volt.
Tragédia a Balatonnál, a nemzetközi sajtó is beszámolt róla