Az MCC és az Oktatási Hivatal együttműködésében létrejött országos gimnáziumi rangsorban az ország több mint 400 gimnáziumát vizsgálták, közülük a legjobb 100-at publikálták végül. A rangsor a lehető legfrissebb oktatási adatokra épül, és a lehető legtöbb szempont alapján igyekezett vizsgálni az intézményeket.
A legjobb eredményeket produkáló iskolák mellett egyébként a budapesti, valamint a vármegyei legeredményesebb iskolákat is beemelték a kiadványba.
Mint az InfoRádiónak nyilatkozva Wittmann Zsolt, az MCC középiskolai rangsorért és kapcsolatokért felelős vezetője elmondta, a legjobb tíz helyezett közé egy vidéki, valamint kilenc budapesti gimnázium került be, a dobogóra első helyen ebben az évben is a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium került, a második helyen az ELTE Radnóti Miklós Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium került, harmadikként a békásmegyeri Veres Péter Gimnázium végzett meg idén.
A legjobb vidéki gimnázium a negyedik helyezést szerezte meg: Lovassy László Gimnázium, Veszprém.
A gimnáziumi rangsor hét különböző indikátor mentén állt össze:
- az iskolába jelentkezők aránya
- az iskolába jelentkezők felvételi pontszáma
- az országos kompetenciamérés eredménye
- az érettségi vizsgák átlaga
- emelt szintű érettségik átlaga, aránya
- OKTV-eredmények
- a felsőoktatásba sikeresen továbbmenők aránya.
A legjobb száz intézmény között 43 budapesti, de 15 intézmény a közvetlen környezetben van, a Pesten kívüli vármegyék jellemzően 3-5 intézménnyel kerültek be, és majdnem minden vármegyének van a legjobb 100-hoz tartozó iskolája.
Azoknak az intézményi vezetőknek, akik a listát látva szomorkodnak, Wittmann Zsolt azt javasolja, nézzék a szempontok mentén született eredményeket, mert intézményfejlesztési tervekkel akár már egy év alatt is lehet javítani az eredményeken.
A rangsor Wittmann Zsolt szerint megkönnyítheti a családok döntését arról, melyik iskolában tanuljon tovább a gyermek, a vizsgálat többféle szempontja pedig abban segít, hogy ha speciális egy-egy szülő preferenciája, még jobban választhasson. Nem minden szülő keresi például a „number one” iskolát, míg lehetnek, akik azt nézik, hogy tanulmányi versenyek alapján vagy épp a továbbtanulás esélyei szempontjából mely iskola a legjobb.
Azt is javasolja, hogy az iskolákról még e rangsor ismeretén kívül is érdemes még tájékozódni, az intézmény szellemisége, lelkisége, a közösség hozzáadott ereje nem mindig kimutatható számokban.





