eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója sajtótájékoztatót tart a Keleti pályaudvaron 2024. szeptember 16-án. A társaság vezetője elmondta: az árvízi helyzet ellenére zavartalan a vasúti, illetve a távolsági buszközlekedés az országban. Egyetlen kivétel az Esztergom-Komárom vonal, amit átadtak a katasztrófavédelemnek, mert az része a védműveknek. A szakaszon vonatpótló buszok közlekednek.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Megszólalt a MÁV-vezér a késésekről: nagyon komoly változásokra készülünk

Szeptemberben a vonatok összesen 3500 perc késést halmoztak fel, augusztusban még ennél is többet, 5000 percet – ismertette az adatokat Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója, és beszélt arról is, hogy orvosolnák a problémát.

A MÁV-csoport számára komoly kihívást jelent a menetrendszerűség javítása, amely az utóbbi időszak egyik legnagyobb problémájává vált. Bár némi előrelépés tapasztalható, a szeptemberi adatok szerint a vonatok csupán 75 százaléka érkezett pontosan, ami messze elmarad a kitűzött 90 százalékos céltól – mondta Hegyi Zsolt vezérigazgató a Magyar Vasút 2024 konferencián.

"A késés egy nem teljesített ígéret. A menetrendszerűség egyre nagyobb problémát jelent, és ez nem csak a vállalat számára kellemetlen, hanem utasaink számára is frusztráló" – idézte a Portfolio Hegyi Zsoltot. A MÁV csoport vezérigazgatója közölte, a késések orvoslását adatelemzési folyamattal kezdték, ami feltárja az okokat, ebből pedig levonják a tanulságokat.

Elmondta azt is, hogy bár az elővárosi vonalak esetében a késési statisztikák fokozatosan javulnak, a helyzet még mindig nem kielégítő. A késések mértéke továbbra is kiemelkedő probléma, és különösen a Budapest környéki elővárosi vonalakon, ahol a zsúfoltság és a műszaki problémák gyakran okoznak fennakadásokat. Szeptemberben a vonatok összesen 3500 perc késést halmoztak fel, ami a napi működésre lebontva jelentős problémát jelent, de augusztusban még ennél is magasabb, 5000 perc késésről számoltak be.

Hegyi Zsolt hangsúlyozta, hogy a késések csökkentése nemcsak technológiai fejlesztéseket igényel, hanem a MÁV dolgozóinak felelősségvállalását is. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a személyszállítási szolgáltatás teljesítménye továbbra is komoly kihívás elé állítja a MÁV-ot, de a jövőbeli fejlesztések reménykedésre adhatnak okot. „Nagyon komoly változásokra készülünk” – fogalmazott, és elismerte, hogy a vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért.

A késések és a menetrendszerűség javítását célzó fejlesztések között Hegyi Zsolt kiemelte a Budapest elővárosi vonalak infrastruktúrájának korszerűsítését, valamint a járműállomány bővítését, de arról is beszélt, hogy elsőként minden hadrafogható járművet pályára kell küldeni a meglévő állományból.

Címlapról ajánljuk

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×