eur:
396.07
usd:
370.28
bux:
0
2024. június 28. péntek Irén, Levente
Etyek, 2022. május 13.Elektromos autót töltenek a bázisállomáshoz telepített töltő segítségével a Vodafone leányvállalata, a Vantage Towers Magyarország Zrt. és az Elektromotive Hungária Kft. sajtótájékoztatóján Etyeken, a Hernyák Birtokon 2022. május 13-án. A Vantage Towers az Elektromotive Hungária együttműködésével első körben országszerte 38 bázisállomáshoz mintegy 60 elektromos töltőállomást telepít a következő egy évben.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Szakíró: a villanyautózás itthon még csak életforma, állami támogatással viszont elterjedhet

Hasznos lenne, ha használt elektromos járműveket is lehetne vásárolni állami támogatással, a körülmények és a magyar lakosság igényei miatt azonban még mindig alacsony a kereslet a villanyautók iránt – mondta az InfoRádióban Krepsz Zoltán, Az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese.

A nemzetgazdasági miniszter a héten jelentette be, hogy az elektromos autózás átmenetének felgyorsítása érdekében a magyar kormány uniós szintű akciótervet készít elő. Nagy Márton közölte: a kabinet új, közösségi szintű, autóvásárlás-ösztönző programra tesz javaslatot, amely egyaránt irányul a gyártókra és a vásárlókra. A tárcavezető tájékoztatása szerint a kezdeményezés az új és a használt járművekre is kiterjed, valamint az akkumulátor-újrafeldolgozás is fókuszba kerül.

A tervet július elején mutatják be, illetve a Versenyképességi Tanács július 8-9-i ülésén fogják megismertetni az uniós tagállamokkal. Nagy Márton szerint az elektromos autózás további térnyerését a modulok cseréje, az akkumulátorok vagy azok egy részének cserélhetősége tovább növeli.

Az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese az InfoRádióban elmondta: akár hasznos is lehet, ha a jövőben használt elektromos autókat is vásárolhatunk majd állami támogatással. Krepsz Zoltán megjegyezte: a magas árak miatt ma még viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak, hogy villanyautót vegyenek, de azzal, hogy a tervek szerint a használt autók is „képbe kerülnek”,

akár jelentősen is kibővülhet az elektromos autózásra átállók felhasználói köre.

Ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy egy, főleg a kisvárosokban vagy az agglomerációban való közlekezdésre alkalmas elektromos kisautó ára 10-12 millió forintnál kezdődik. A szakíró szerint a körülmények és a magyar lakosság igényei miatt még mindig alacsony a kereslet az elektromos járművek iránt.

Mint fogalmazott, a villanyautózás ma Magyarországon inkább „egyfajta életformának” tekinthető, ugyanis

ezeknek a járműveknek a tölthetősége és hatótávja még nem teszi lehetővé azt, hogy rendszeresen hosszabb utakat tehessünk meg elektromos autóval

– kivéve, ha az induló és a célállomáson is biztosított a töltési lehetőség.

Ennek azonban komoly költségei vannak, hiszen Krepsz Zoltán szerint az az optimális, ha a villanyautók tulajdonosai külön helyet alakítanak ki a garázsukban egy töltőforrásnak. Ráadásul azzal is kell számolniuk azoknak, akik elektromos autóra ruháznának be, hogy ha adott esetben időpontra vagy éppenhogy spontán kell menniük valahová, nem biztos, hogy mindig jut elég idő a töltésre, illetve töltőállomás keresésére.

„Bár a villanyautósok azt szokták mondani, hogy arra nem kell menni, amerre nincsen töltő, de azért ez nem ilyen egyszerű, és nem lehet humoros megjegyezésekkel elintézni a problémát” – tette hozzá a szakíró.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy a töltöttségi lefedettség itthon még messze nem éri el a nyugat-európai szintet, ezért Krepsz Zoltán elsősorban városi, agglomerációs környezetben látja értelmét a villanyautó használatának, és nagy előnyt élveznek azok, akik otthonukban meg tudják oldani a töltést.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.06.28. péntek, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×