Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Letaroltak egy legendás fasort Fót közelében, van rá magyarázat

Több tucat nyárfát vágtak ki Fót és Dunakeszi között. Sokan felháborodtak, de a fóti önkormányzat adott rá magyarázatot.

Fákat vágtak ki Fót és Dunakeszi között az Alagimajor felé vezető úton. A fasorban korábban kidőlt két nyárfa anyagi kárral járó balesetet okozott, emiatt szakértőt kért fel a fóti önkormányzat.

A megállapítás szerint "a fasor teljes cseréje javasolt, amit a fák egészségi állapota, törzs- és koronaalakja és az elhelyezkedése indokol. A fasor fáiról egyöntetűen elmondható, hogy elérték az ún. biológiai vágásérettségi kort, állapotuk folyamatosan romlani fog".

Mindez azért érdekes, mert a közösségi oldalakon sokan felháborodtak, és nem hiszik el, hogy ezek fák betegeket lettek volna. Szerintem a csonkok is azt mutatják, hogy nem volt bajuk.

Mindenesetre a hivatalos indoklás szerint 108 fát javasoltak kivágni - olvasható a fot.hu-n.

A fák cseréjének első ütemét 2022. november 30. napjáig, míg a második ütemét 2023. április 30. napjáig hajtják végre. A közösségi médiában terjedő fotók szerint a kivágások egy részére januárban került sor. Mindenesetre azt írják, hogy a "kivágandó nyárfákat a fenti időpontokig platánfákkal fogjuk pótoltatni".

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×