eur:
403.49
usd:
385.72
bux:
88019.38
2025. február 23. vasárnap Alfréd
The logo for Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) is seen from between solar panels at a parking area next to the companys headquarters and manufacturing complex in Ningde, Fujian Province, China, on Monday, Jan. 29, 2018. CATL already sells the most batteries to the biggest electric-vehicle makers in the biggest EV market: China. Now it wants to use proceeds from a pending initial public offering backed by Goldman Sachs Group Inc. to get under the hoods of more European marques and secure customers in the U.S. Photographer: Qilai Shen/Bloomberg via Getty Images
Nyitókép: Qilai Shen/Bloomberg via Getty Images

Nem közelednek az álláspontok a debreceni gigaberuházás ügyében

A Debrecenbe tervezett kínai akkumulátor ügye átpolitizálódott, miközben a környezetvédelmi aggályok nem megalapozottak – mondja a polgármestere. A civilek együttműködésre törekednek a városvezetéssel, de jelenleg jobbnak látnák, ha nem épülne meg a gyár.

Sajnálatos módon az akkumulátorgyár ügye nagyon átpolitizálódott Magyarországon, miközben ugyanez a kínai cég Németországban is épített egy hasonló gyárat, ahol sem politikai, sem környezetvédelmi aggályok nem merültek fel – nyilatkozta az InfoRádiónak Papp László.

Az üzem semmilyen veszélyforrást nem jelent a város vízbázisára – tette hozzá a polgármester, megjegyezve, hogy a 80-as évek közepén 90 ezer köbméter körül volt a város átlagos napi vízfelhasználása, most pedig 38-40 ezer köbméter. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a helyi közgyűlés múlt nyáron egyhangúlag, ellenszavazat nélkül, vagyis az ellenzéki pártok támogatásával jóváhagyta azt, hogy a debreceni Déli Gazdasági Övezet összvízfelhasználása napi 24 ezer köbméterben lesz maximálva, következésképp

van és lesz is elegendő víz mind a lakosság, mind az ipar kiszolgálására.

Szerinte az lehet a megoldás, hogy minél szélesebb körben, minél több hiteles információt juttassanak el a helyiekhez, hogy megértsék: nem jelent veszélyt rájuk nézve a beruházás.

A polgármester emlékeztetett arra is, hogy az engedélyek kiadása nem az önkormányzat, hanem a kormányhivatal hatáskörébe tartozik. Arra is kitér, hogy a gyár megvalósítása új munkahelyeket, valamint jelentős bevételt – ezáltal pedig jelentős fejlesztéseket – biztosít a városnak.

A civil tiltakozó csoportok egyike a „Debreceniek az akkumulátorgyár ellen” nevű Facebook-oldal, mely – állítása szerint –

nem nekitámadni szeretett volna a város vezetésének, csak együttműködést várnának el.

Egyik képviselőjük, Horváth Nándor László az InfoRádiónak hangsúlyozta, a debreceni civilek álláspontja az első pillanattól kezdve az – pártállástól függetlenül –, hogy legyen kommunikáció, vagy legalább arra való hajlandóság a városvezetés részéről. Hogy a civilkontroll lehetősége, a civilek által is jóváhagyott szakértők bevonása is megvalósuljon, mint egy gesztusként, hogy nem olyan módon zajlik le a projektnek az engedélyeztetése és megvalósítása, mint ahogyan elindult, vagyis „ha tetszik, ha nem, márpedig ez az üzem itt lesz” – magyarázta.

A civilek nem elégedettek a beruházó által nyújtott garanciákkal, így azt tartanák a legjobbnak, ha ez az üzem nem épülne fel.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Hatalmas horderejű intézkedéseket jelentett be Orbán Viktor

A miniszterelnök évértékelő beszédében Alaptörvény-módosításokról, egyes szülőknek járó, élethosszig tartó szja-mentességről és más adócsökkentésekről tett bejelentéseket, illetve egyebek mellett beszámolt a nyugdíjasoknak járó áfa-visszatérítésről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.24. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Háború esetén ezer sebből vérezne az EU, a frontig is alig jutnának el a katonák

Háború esetén ezer sebből vérezne az EU, a frontig is alig jutnának el a katonák

Nemhogy elég katonája nincs az Európai Uniónak, a meglévők sem jutnának ki a frontra: a katonai mobilitási stratégia hiába kulcsfontosságú szerepet játszik a kontinens védelmi képességeinek megerősítésében, az Európai Számvevőszék jelentése szerint az eddigi fejlesztések jelentős hiányosságokkal küzdenek. Bár az EU 1,69 milliárd eurót különített el a kettős felhasználású infrastrukturális projektekre, a finanszírozás elosztása aránytalan volt, és számos stratégiailag fontos beruházás elmaradt. A koordináció hiánya, az előzetes stratégiai tervezés gyengesége és a katonai szempontok háttérbe szorítása mind hozzájárult ahhoz, hogy a program végrehajtása nem hozta meg a várt eredményeket. Az uniós ellenőrök szerint sürgős reformokra van szükség.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×