eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
Girl holding a hamburger in  her hands sitting in a car. Unhealthy eating concept - shallow depth of field
Nyitókép: Wojciech Kozielczyk/Getty Images

GVH: megsértette a Burger King és a KFC a törvényt

Egyes italkategóriákban nem kínáltak alternatívákat a fogyasztóknak.

Kereskedelmi törvényt szegett meg a KFC és a Burger King – írja a Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleményében. Mivel új, elsőként értékelt törvényi kötelezettséget szegtek meg és a jogsértéseket rövid időn belül korrigálták, a gyorsétteremláncok egyelőre nem kaptak bírságot.

A nemzeti versenyhatóság a tavalyi év legvégén indított eljárása arra irányult, hogy a két étteremlánc eleget tesz-e a tavaly nyáron életbe lépett új kereskedelmi szabályozásnak. Ez alapján a törvényben meghatározott italtípusokból (sör, üdítő- és gyümölcsital, gyümölcslé és gyümölcsnektár, valamint ásványvíz és szikvíz) a jelentős piaci erejű italgyártók termékei mellé minden vendéglátóhelynek alternatív választási lehetőséget kell biztosítania.

A vizsgálat feltárta:

mindkét gyorsétteremlánc üzemeltetője megszegte a szabályozást.

A KFC éttermeiben egyetlen, nagy italgyártó termékeit kínálták az ásványvizek és a szikvizek kategóriában, míg a Burger King éttermekben – ugyanezen kategória mellett – a gyümölcslevek és gyümölcsnektárok termékcsoportjaiban sem volt megfelelő a választék.

A GVH eljáró versenytanácsai úgy döntöttek, ezúttal mellőzik a bírság kiszabását, mivel egy új, korábban nem alkalmazott törvényi kötelezettség teljesítését értékelték első ízben, így a vállalkozások még nem tudtak egy kialakult joggyakorlathoz alkalmazkodni. Emellett az eljárások során mindkét cég rövid időn belül önként megváltoztatta jogsértő gyakorlatát.

Mint írták, a legkisebb vendéglátóhelyekkel szemben is elvárás, hogy a jelentős piaci erejű italgyártók termékei mellett mindegyik kategóriában legyen a kínálatukban egy másik gyártó terméke is. Lényeges az is, hogy ezen elvárás csak különböző vállalatcsoportba tartozó gyártók termékeivel teljesíthető. Vagyis a kínált italok márkái hiába különböznek, ha ugyanazon vállalatcsoport gyártotta őket, nem jelentenek valódi választási lehetőséget a fogyasztók számára.

Címlapról ajánljuk
Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×