eur:
393.01
usd:
366.42
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin
Nyitókép: Pixabay

Fontos balatoni út épülhet meg

A kivitelezés mintegy tízmilliárd forintba fog kerülni.

Elkezdődik a Siófokot elkerülő út tervezése, amelynek során öt lehetséges nyomvonalat vizsgálnak meg - jelentette be a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója.

Nagy Róbert Attila elmondta, a mintegy három és fél kilométeres, kétszer egy sávos út tervezésének első szakasza kezdődik meg, a szerződés szerint 2022. augusztus 19-ig döntenek a végleges változat mellett,

a kiviteli tervek 2024-re készülhetnek el

- tette hozzá.

Witzmann Mihály, a térség fideszes országgyűlési képviselője közölte, a kormány döntése nyomán az előkészítéshez szükséges forrás megérkezett a NIF Zrt.-hez. A remények szerint a déli elkerülő út nagy mértékben csökkenti majd a városi utak leterheltségét - mondta.

Felidézte, hogy az út megépítése a legrövidebb, az M7-es autópályával párhuzamosan, attól északra fekvő nyomvonalon 2014-ben a környékbeli lakók tiltakozása miatt meghiúsult. Most kedvezőbb nyomvonalakon, a 65-ös út és a város keleti határában lévő Somlay Artúr utca között tervezik a tehermentesítő utat. Jelezte, hogy az út akkor lesz teljes, ha a 65-ös úttól nyugat felé vezető szakasz is megépül.

Elmondta azt is: az építés költségeit csökkenti, hogy a közelmúltban áthelyezett kiliti duzzasztót statikailag úgy tervezték, hogy alkalmas legyen a Sión való átkelésre, illetve integrálhatják a projektbe a nemrég elkészült szennyvíztelephez vezető út egy szakaszát is.

Lengyel Róbert, a város független polgármestere arról számolt be, hogy

a nyári idegenforgalmi szezonban a 65-ös út bevezető szakasza túlterhelt.

A Siófokhoz tartozó, hétezer lakosú Balatonkilitiről bejárók jelentős része igénybe tudná venni az elkerülő utat - jegyezte meg.

Nagy Róbert Attila ismertette: az elkerülő úton több új csomópont, egy Sió-híd és egy vasúti felüljáró épül. A tervek szerint kerékpárutat is építenek, kapcsolódik a projekthez a Siófok-Tamási kerékpárút, amelynek tervezése ősszel kezdődött el.

Azt mondta, a kivitelezés mai áron számolva mintegy tízmilliárd forintba fog kerülni.

Címlapról ajánljuk

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

Az elmúlt években újra emelkedett a Diszkont Kincstárjegyek (DKJ) aránya a magyar adósságfinanszírozáson belül, azt követően, hogy 2015-2021 között jelentősen visszaesett az állományuk. A Diszkont Kincstárjegy fontos likviditáskezelési eszköz, ezzel tudja ugyanis a finanszírozási igény rövidtávú ingadozását simítani az állam. 2024-ben fontos változások tapasztalhatók ezen a piacon, jelentősen csökkenhet a forgalomban lévő sorozatok száma és hamarosan elindulhat a csereaukciós rendszer.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 26. 07:49
×
×
×
×