eur:
393.02
usd:
366.42
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin
Utas száll le egy autóbusz első ajtaján a BKK a Keleti pályaudvari megállójában 2020. június 15-én. Reggeltől újra nyitják az első ajtót a fővárosi buszok és trolik, visszaállt az első ajtós felszállási rend, amelyet korábban a koronavírus-járvány miatt szüntettek meg.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

A kormányhivatalnak nem elég a BKK járatsűrítése

A Budapesit Közlekedési Központ szerint viszont ennyit bír a rendszer. Hetek óta zajlik a vita.

A fővárosi kormányhivatal megítélése szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) továbbra sem hajtott végre érdemi járatsűrítést.

A kormányhivatal pénteki közleményében emlékeztetett: a kormány döntése értelmében a koronavírus-járvány elleni védekezés részeként, a fertőzés közösségi terjedésének fékezéséért a BKK-nak november 5-ig kellett volna megküldenie a járatsűrítési tervét. Hozzátették: a BKK a kormányhivatal többszöri felszólítása után, negyedik alkalommal sem nyújtott be elfogadható beadványt a járatsűrítésre, a tervben ugyanis olyan információk szerepelnek, amelyeket a BKK szakmailag nem támasztott alá.

A kormányhivatal szerint a BKK által közölt adatokból látszik, hogy vonalainak mindössze kilenc százalékán történt járatsűrítés, és azok mértéke is rendkívül alacsony. Továbbá az is kiderült a harmadik felszólításra megküldött részletes adatokból, hogy

a délelőtti és a délutáni csúcsban végrehajtott járatsűrítések jelentős része nem a legnagyobb kihasználtságú vonalakon valósult meg,

csupán a kevésbé zsúfolt járatokat érinti - fűzték hozzá.

"A kormányhivatal ismét felszólította a BKK-t, hogy szakmailag támassza alá intézkedéseit, és értékelhető járatsűrítési tervet nyújtson be" - áll a közleményben.

Az ügyben a kormányhivatal és a BKK hetek óta vitában áll. A kormányhivatal folyamatosan követeli, hogy a fővárosi közlekedési cég sűrítsen - újra és újra figyelmeztetve -, a BKK azonban rendre kijelenti, egyszerűen nincs több jármű, sofőr, kapacitás, november közepe óta "csúcsra jár" a cég, kibővítette csúcsidejét reggel 9 óráig (a délutáni 15 és 19 óra között tart), a BKK pedig még a kormányhivatali számokkal is vitában áll: a kormányhivatal szerint 24, a BKK szerint 28 vonalon történt meg a szükséges járatsűrítés.

A kormányhivatal még azt is el szeretné érni, hogy a BKK "nyújtson be értékelésre alkalmas szakmai tervet".

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Nagyjából a Magyar Nemzeti Bank várakozásainak megfelelő adatokat vár idén a magyar gazdaságtól Isépy Tamás, a Századvég makrogazdasági üzletágvezetője és Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője. Úgy vélik, az elmúlt időszak gazdasági válságainak egyik legfőbb tapasztalata, hogy sokkal több váratlan helyzetre kell felkészülnie a világnak.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

Az elmúlt években újra emelkedett a Diszkont Kincstárjegyek (DKJ) aránya a magyar adósságfinanszírozáson belül, azt követően, hogy 2015-2021 között jelentősen visszaesett az állományuk. A Diszkont Kincstárjegy fontos likviditáskezelési eszköz, ezzel tudja ugyanis a finanszírozási igény rövidtávú ingadozását simítani az állam. 2024-ben fontos változások tapasztalhatók ezen a piacon, jelentősen csökkenhet a forgalomban lévő sorozatok száma és hamarosan elindulhat a csereaukciós rendszer.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×