Az M3-as metró felújítása részeként a déli szakasza hamarosan elkészül, a középső részen pedig már javában dolgozik az állomásokon a Swietelsky – idézte fel a Magyar Építők, amely most látványos galériát tett közzé a munkálatokról. Mint írják, mind az Arany János utca, mind pedig a Ferenciek tere állomáson nagy hangsúly esett a mozgólépcsők elbontására.
Az elektromos munkákban előbbi helyszínen haladnak gyorsabban a szakemberek: már kiépítették az ideiglenes hálózatot és a fennmaradó rendszerek védelmét, emellett pedig kisebb bontási feladatok előkészülete is lezajlott. A kábelazonosítási munkák során jelenleg a csomópontok beazonosításánál járnak. Az utasforgalmi terekben hétvégente a burkolatok óvatos bontása zajlik, az üzemi terekben pedig gépészeti rendszerek bontásán dolgoznak.
A Ferenciek terén a mozgólépcső-munkálatai mellett a padló- és oldalfalburkolatok bontásával is haladtak a kivitelezők, a cserére szoruló gépészeti rendszereket pedig szintén bontják. Mindemellett az állomás vízbekötését kicserélték és fejlesztették és a kábelbeazonosítás előkészítő munkáit is megkezdték.
A 27,7 méterrel a felszín alatt húzódó alagút a 2014-ben felújított aluljáróhoz válik majd méltóvá a remények szerint. Az állomásteret az M3-as vonal elsőként elkészült, közel 5 kilométeres középső szakasza részeként adták át 1976. december 31-én, míg az aluljárót szintén 1976-ban, mintegy fél évvel korábban avatták fel. 44 éves múltja során a metró itt ugyanúgy kiszolgálta az ELTE hallgatóit és a Váci utca turistáit, mint a helybelieket, vagy a Budára tartó átszálló forgalmat. Ennek során azonban jelentősen megkopott a régi fénye.
A BKV vezérigazgatója korábban az InfoRádiót arról tájékoztatta, hogy a 3-as metró felújítása a koronavírus-járvány alatt is zavartalanul zajlik.
A középső szakasz rekonstrukciója a Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák metróállomás lezárásával folytatódik, a tervek szerint júliusban. A megállók környezetében már elkezdődtek a felszíni közműkiváltások. A teljes középső szakasz ősztől lesz lezárva.
Bolla Tibor hangsúlyozta, hogy az észak-déli metró rekonstrukcióján nem módosítottak, várhatóan 2022-re véget ér a beruházás.