A 40 kocsiból álló konténervonat fogadásakor az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára üdvözölte, hogy újraindult a szárazföldi áruszállítás a két ország között. A fuvarozás minden szereplője példásan helyt áll a veszélyhelyzetben, de nem csak az ellátás biztosításában, hanem később, a gazdaság újraindításában is fontos szerep jut nekik - tette hozzá Mosóczi László.
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke elmondta, hogy Kínában újra termelnek már a gyárak, így beindult a vasúti konténerfuvarozás.
A Rail Cargo Group vonatai az adriai kikötőkből is szállítanak ázsiai árut Magyarországra.
A Rail Cargo Operator - Hungaria kezelésében közlekedő vonat a szárazföldi Selyemúton több mint 10 ezer kilométert tett meg. Útja során számos alkalommal váltott mozdonyt és mozdonyvezetőt, a konténereket a vasúthálózatok különböző nyomtávszélessége miatt többször át kellett rakni.
A következő hasonló összetételű vonat is elindult Budapestre.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára örömmel nyugtázta, hogy a több hete üzemelő légihíd mellett szárazföldön is helyreállt az összeköttetés Kína és Magyarország között. Az egyre élénkülő forgalomban a vasút a tengeri fuvarozásnál gyorsabb árutovábbítást tesz lehetővé környezetkímélő módon.
Az államtitkár arról is beszélt, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának korszerűsítése és kapacitásbővítése a kapcsolódó hitelszerződés napokban megtörtént aláírása után a tervezéssel és engedélyeztetéssel megkezdődik. Az Ázsiából Európába tartó teherforgalomból tranzitországként Magyarország is profitál, hazánk kedvező adottságaival élve a régió logisztikai központjává válhat.
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria Igazgatóságának tagja egyelőre hullámzó mennyiségű forgalomra számít, mint mondta,
akár őszig is eltarthat, amíg egyensúlyba kerülnek a szállítások
– aszerint, ahogy Európában a gyárak újra működni kezdenek. A vasút őszre, télre érheti el forgalomban a tavalyi hónapokat, de éves szinten a régióban országonként mintegy 10-20 százalék visszaesés várható.
Az Igazgatóság elnöke hangsúlyozta, a jelentős veszteségek miatt a minisztériummal közösen keresik az árufuvarozó vasút működőképességének megszilárdítására alkalmas megoldásokat.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!