eur:
414.38
usd:
392.27
bux:
79173.14
2024. december 7. szombat Ambrus
Fesztiválozók szállnak le a HÉV-ről a Filatorigát megállónál a 25. Sziget Fesztivál mínusz egyedik napján, 2017. augusztus 9-én.
Nyitókép: Mónus Márton (MTI)

Erre mehet majd a föld alá süllyesztett "metró-HÉV"

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke is megszólalt azután, hogy szeptember 1-től 5-ös metrónak hívják a H5-ös HÉV-et - a Fővárosi Közgyűlés döntése alapján, elfogadva a vonal a föld alá süllyesztésének koncepcióját a Budapesti Mobilitási Terv részeként.

A föld alá süllyeszti Budapest a H5-ös (békásmegyeri) HÉV-et, de még ennél sokkal korábban, már idén őstől átnevezi: M5-ös metró lesz a neve.

"A kormány adott körülbelül 12 miliárd forintot előkészítésre a HÉV-vonalak rekonstrukciója kapcsán, valamikor ősszel jelenne meg a tervezés kiírása, és Óbuda szeretné elérni, hogy a tervezés bizonyos dolgokat vegyen figyelembe" - árulta el a dolgok állásáról Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke.

Az eddigi elképzelésekhez képest - folytatta -, amelyek inkább elővárosi vasút irányába mutatnak,

a várható nagy mértékű utasforgalom, a járatok sűrítése és a kerületet teljesen ketté vágó HÉV-vonalnak a negatív hatásai miatt inkább a metróüzem felé kellene elmenni,

és a kerületnek ez az érvelése meggyőzte a fővárost.

A tervezésnek része lesz annak átgondolása is, hogy mely szakaszt, szakaszokat érdemes vagy kell a föld alá vinni, aki Csillaghegyről vagy Békásmegyerről megpróbál reggel átjutni valahogy a HÉV tengelyén, az - Dorner Lajos szerint - pontosan tudja, hogy ez néha a lehetetlennel határos, ha a járatokat még tovább sűrítenék, konkrétan lehetetlen lenne.

"Ha pedig zárt pálya épülne, akkor a vonal továbbvitele mindenképpen egy fúrt alagutat jelent a Duna alatt a csepeli HÉV felé;

az utasszáma ennek a vonalnak valahová a 2-es és a 3-as metró közé tehető"

- fejtegette Dorner Lajos, aki szerint műszaki szükségszerűség ebben az esetben is metróüzemről beszélni.

Hogy hol mehetne a metróvá váló HÉV ("regionális gyorsvasút") a föld alá, arról a közlekedési szakértő azt mondta, egy korábbi (2007-es) elképzelés szerint

Kolosy tér, Margitsziget, Nyugati pálayudvar, Kálvin tér, csepeli HÉV lehetett volna a vonal, de most Óbuda felvetése az, hogy már Csillaghegytől vizsgálják meg a lesüllyesztés különböző műszaki lehetőségeit;

ezt összefoglalva sokkal egyszerűbb metrónak hívni, miközben a műszaki megoldások sokfélék lehetnek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Rudolf Péter: a shakespeare-i tükör folyamatosan itt van az orrunk előtt

Rudolf Péter: a shakespeare-i tükör folyamatosan itt van az orrunk előtt

Szombaton mutatják be a Pesti Színházban Spiró György Az imposztor című komédiáját, amely az ősbemutató után több mint negyven évvel új befejezést kapott. A főbb szerepekben Kern András, Fesztbaum Béla, Seress Zoltán, Szilágyi Csenge, Wunderlich József, Majsai-Nyilas Tünde, Kőszegi Ákos, Igó Éva és Medveczky Balázs lép színpadra. Az előadásról Rudolf Péter rendező beszélt az InfoRádióban.

Jelentősen emelkedhet Paks II ára, de ehhez újra kell nyitni a szerződéseket

Az infláció, az ellátási láncok sérülése, megszakadása, az építőanyag-költségek emelkedése és még sok más tényező befolyásolhatja a paksi atomerőmű bővítésének árát – mondta a Portfoliónak az orosz fővállalkozó Roszatom leányvállalatának szenior alelnöke; Alexandr Merten arról is beszélt a portálnak, hogy annak érdekében, hogy a Paks II projekt ne jusson zsákutcába, a szerződés egyes rendelkezéseit módosítani kell. Weinhardt Attila, a portál munkatársa segít tisztán látni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.09. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×