A Fővárosi Közgyűlés mai ülésén dönthet a 3-as metróvonal rekonstrukciója miatt szükséges járműpótlásról, a városvezetés továbbra is új lengyel buszok vásárlását javasolja.
A Tarlós István főpolgármester, valamint Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztés - mint korábban - 110 új Solaris autóbusz megvásárlására tesz javaslatot. A további 40 buszt más vonalakról csoportosítanák át, az érintett vonalakon a csaknem húszéves járműállomány felújítása és forgalomba állítása mellett.
A 3-as metróvonal rekonstrukciója a tervek szerint az idén novemberben kezdődne meg, és a járműpótláshoz 150 autóbusz forgalomba állítása szükséges. Egy busz 87 millió forintba kerülne. Az előterjesztésben az is szerepel, hogy a járműpótlást szolgáltatás megrendelés útján biztosítanák, ha a kormány ezt támogatja, és az ezzel járó többletköltséget biztosítja. Ha kabinet június 20-ig nem nyújt erre garanciát, akkor a főváros a szolgáltatás megrendelését nem támogatja. Tarlós István korábban azt mondta, a buszok beszerzése körüli ellentmondó nyilatkozatok miatt a főváros nem tudja, melyik információnak lehet hinni.
„Az első javaslat a szolgáltatásvásárlás volt, ami aztán egyik napról a másikra csapott át magyar busz vásárlásának az ajánlásába. A kérdésre, hogy melyik igaz, nem mondanak semmit. Van egy érvényes kormányhatározat, miszerint az egyetlen szóba jöhető forrásból, az EIB-hitelből a kormány letiltotta a buszvásárlást, ezzel párhuzamosan pedig mindenféle emberek naponta szólalnak meg, hogy rávegyék a fővárost a buszvásárlásra, ez egy kicsit furcsa helyzet.”
A 3-as metró felújítás a tervek szerint november kezdődhet el és 2019 szeptemberében érhet véget.
A testület - a több mint nyolcvan előterjesztés megtárgyalása mellett - megválaszthatja az Alstom-ügyet vizsgáló ideiglenes bizottság három tagját. A bizottságnak a javaslat szerint az év végéig kell jelentést tennie. A Fővárosi Közgyűlés május 12-én döntött arról, hogy az Alstom-metrókocsik beszerzése ügyében felvetődött korrupciós vádak kivizsgálására három tagú, ideiglenes vizsgálóbizottságot hoz létre.
A budapesti történeti városrészek megújításáról szóló fejlesztési tanulmánytervet dolgozott ki a Fővárosi Önkormányzat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem bevonásával, az ülésen ezt is jóváhagyhatják a képviselők.