Infostart.hu
eur:
386.65
usd:
328.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Kerékpárút épül Budapesttől a Balatonig

Felújítják a tó körüli bicikliutat és tovább épül az EuroVelo is.

A kormány 2011-ben fogadott el egy határozatot a kerékpáros turizmus fejlesztéséről. Ennek részeként épül meg 2020-ig egy 106 kilométeres bicikliút Budapest és Balatonakarattya között. 4,3 milliárd forintba kerül majd. A pontos nyomvonalról tavaly áprilisban Berencsi Miklós, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ osztályvezetője nyilatkozott az InfoRádióban.

"A teljes útvonalat két szakaszra bontotta fel a tervező, az egyik a Budapest Székesfehérvár, a másik pedig a Székesfehérvár és Balaton közötti szakasz. Mindkettőre három-három nyomvonalváltozatot tett le, ezek közül a szakmai grémium választott egyet. Budapest-Székesfehérvár esetében a Budapest-Törökbálint-Etyek-Tordas-Nadap-Székesfehérvár településeket érintő változatot választották, a Székesfehérvár és Balaton közötti szakaszon pedig Székesfehérvártól elindulva a 7-es főút mentén a Balaton csücskéhez, illetve déli partjához tartozó nyomvonalat, azzal, hogy itt vizsgálni kell egy esetleges Balatonfőkajár térségében egy bekötési pontot."

Az InfoRádió ismét megkereste a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot, de még nem kaptunk választ a kérdéseinkre.

Sajtóértesülések szerint a Budapest és Balaton közötti kerékpárút a meglévő biciklisávok, a burkolt mezőgazdasági utak és a kis forgalmú utcák nyomvonalán halad majd.

Megépítésével párhuzamosan hatmilliárd forintból felújítják a Balaton körüli, 248 kilométeres kerékpárutat, és elkészült a megvalósíthatósági tanulmány az EuroVelo 6-os nyomvonal Rajkától Budapestig tartó, 280 kilométeres hazai szakaszára is. Ez utóbbi felújítása 8,7 milliárd forint kerül. A főváros és Mohács közötti Eurovelo-szakasz 200 kilométer hosszú lesz és 6 milliárd forint kell rákölteni.

Hanganyag: Herczeg Zsolt

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×