Nagyjából egy évtized alatt kellene biztosítania a tulajdonosnak azokat a forrásokat, amelyek a BKV eszközállományának megújításához kellenek. Csak arra kell vigyázni, nehogy a járművek és más eszközök öregedése gyorsabb legyen, mint ahogy a források érkeznek - fogalmazott az InfoRádió Aréna című műsorában Kocsis István vezérigazgató.
Hozzátette: a vállalatnak nem hitelre, hanem tőkeinjekcióra van szüksége. A társaság a közösségi közlekedés rendbetételére 15 éves tervet készít október végére.
Ettől független az a 30 milliárd forintos reorganizációs hitel, amelyről egy hónapja állapodott meg a társaság a fővárossal. Ez az összeg fejlesztésre nem ad lehetőséget, csupán arra, hogy a társaság teljesítse azokat a szolgáltatásokat, amelyeket a főváros megrendel tőle.
Hozzátette: decemberben életbe lép az az uniós direktíva, amely szerint a bevételekből nem finanszírozható, de indokolt szolgáltatás költségeit a megrendelőnek kell állnia. Úgy fogalmazott: nem szerencsés, hogy a BKV esetében a tulajdonos és a megrendelő is a főváros, ráadásul az önkormányzat hozza meg a szükséges szabályokat is.
Felülvizsgálják a vezetői juttatásokat
A BKV 2010. január 31-ig felülvizsgálja a vezetői juttatásokat. Nem lesz automatikus a prémiumfizetés, nem tartalmaz titoktartási kitételt a szerződés, ha az alkalmazott munkájához nem kapcsolódik titok.
Kocsis István vezérigazgató az InfoRádióban azt mondta: jelenleg is tárgyalás folyik az érdekképviseletekkel a kollektív szerződésről, amely sok esetben jelentősen túlterjeszkedik a munka törvénykönyvén. Mint mondta, ez valószínűleg harcokkal jár majd, hiszen akinek például végkielégítésként a kollektív szerződés szerint tizenhatszoros szorzó jár, az nem örül majd egy hatszorosnak.
Hozzátette: az érdekképviseleteknek el kell dönteniük, hogy számukra a munkahelyek megtartása vagy a bérharc ér többet.