Még több mint száz nap van hátra a párizsi olimpia megnyitójáig, de már rekordösszegű, 1,2 milliárd dolláros (mintegy 436 milliárd forintos) reklámidőt kötött le az NBC Sports tévécsatorna – írja a Sportico értesülése alapján az Economx.
Ez még messze nem tekinthető végösszegnek, ugyanis folyamatosan érkeznek a reklámmegrendelések a csatornához. Dan Lovinger, az NBC értékesítési vezetője úgy véli,
a párizsi játékok az olimpiák történetének legnagyobb reklámbevételét generálják majd,
és úgy tűnik, hogy a Comcast tulajdonában lévő amerikai médiaóriás is nagyot szakíthat.
„Nagyon bízunk benne, hogy új bevételi rekordot érünk el a nyáron” – közölte Dan Lovinger. Hozzátette: a visszafogottabb eredményeket és jóval alacsonyabb bevételt hozó tokiói ötkarikás játékok után pozitív fejlemény, hogy a reklámcégek részéről is hatalmas az érdeklődés a párizsi olimpia iránt, ami véleménye szerint az NBCUniversal nyári bevételein is meg fog látszódni.
Az értékesítési vezető tájékoztatása szerint
a párizsi olimpia nyitó- és záróünnepségére már minden lineáris televíziós és digitális platformon teljes egészében elkeltek a reklámok,
és egyes csapatsportágak – mint például a kosárlabda vagy a labdarúgás – félidei szpotjai is rendkívül gyorsan fogynak.
Az óriási érdeklődés valószínűleg annak is betudható, hogy Párizsban lesz először minden élő olimpiai esemény megtekinthető az NBC streaming-platformján, a Peacockon, amelynek jelenleg több mint 31 millió előfizetője van.