A Berlinale keretében idén hetedszer megrendezett úgynevezett pitchfórum (Co-Pro Series) viszonylag előre haladott állapotban lévő sorozattervek bemutatkozásának biztosít lehetőséget egy komolyabb szakmai közönség előtt, amelyre évről évre több százan jelentkeznek – ismertette az InfoRádióban Krigler Gábor producer. Az úgymond második legnagyobb „sorozatterv-seregszemle” idei díját Enyedi Ildikó projektje nyerte, ami egyúttal meghívást is jelent a nyár végi Séries Mania Fórumba, amit a franciaországi Lille-ben rendeznek, mindez pedig igen komoly ismertséget hozhat mind a producercég, mind a projekt számára egyaránt.
A balatoni környezetben – nagyobb részben német, kisebb részben magyar nyelven – készülő sorozatot az alkotók nemzetközi piacra szánják, különösképp, hogy az első visszajelzések azt mutatják, hogy a téma igen komoly érdeklődésre számíthat. A kémthriller-sorozat címéül – Balaton Brigád – egy hajdani Stasi-különítmény informális elnevezése szolgál. Az NDK titkosszolgálat ezen csapatának az volt a feladata, hogy a Balatonnál nyaraló német turistákat figyeljék, gondoskodva arról, hogy ne „fertőződhessenek meg” a nyugati ideológiával, és ne akarjanak Nyugatra elszökni.
Enyedi Ildikó sorozatának egyik fő szála ennek a különítménynek a vezetőjéről szól majd, aki egy olyan helyzetbe kerül, hogy a saját elidegenedett családját kell megfigyelnie. A cselekmény kitér majd egy, a maga démonjaival küzdő magyar tartótisztre is, aki szorosan együttműködik az említett egységgel – ismertette a producer. Összességében tehát
egy kicsit nyomasztóbb kémes világ elegyedik majd a napsütéses „strandfeelinggel”, a 80-as évek nosztalgikus élményeivel.
A forgatás a tervek szerint a jövő nyáron kezdődhet.
Miután a Balaton Brigád komoly produkciónak ígérkezik, így várhatóan a technikai jellegű kihívások, mint például, hogy a nyolcvanas évek Balatonján fog játszódni, nem fognak különösebb gondot jelenteni, vélekedett Krigler Gábor, akár a látványtervezők, akár a digitális technika színvonalának köszönhetően.
Az Aranyélet kreatív vezetője végezetül arra is kitért: a sikert illetően nincs bevált recept. Szerinte leginkább a történetvezetést kell eltalálni: „úgy kell megírni a sztorit, hogy az dekódolható és élvezhető legyen nemzetközileg is.” Olyan univerzális érzelmeket próbálva kicsiholva a nézőkből, amikkel azonosulni tudnak bármely kultúrában.