Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.85
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Pexels.com

Ennyi: a Meta rövidre zárja a politikai hirdetések kérdését

Ment egy darabig a viaskodás az Európai Unió és a Meta között a témában, ám a vállalat októbertől pontot tesz a vita végére.

A Meta októbertől nem fog politikai, választási vagy társadalmi témájú hirdetéseket futtatni az Európai Unió területén – írja az Euractiv híradása nyomán a Telex. A vállalat ezzel a lépéssel nemes egyszerűséggel kikerüli az uniós politikai hirdetésekre vonatkozó új átláthatósági szabályokat.

Az EU-s szabályozás célja, hogy visszaszorítsa a választásokba való külföldi beavatkozásokat és a politikai dezinformációt. A Meta kivonulása erről a piacról már két éve is felmerült. A rendelet októberben lép életbe, és arra kötelezi az online platformokat, hogy egyértelműen tüntessék fel: ki fizetett egy adott politikai hirdetésért, illetve azt is, hogy a hirdetést személyes adatok alapján célozták-e meg a felhasználókat.

Csütörtökön közölte a Meta, hogy nem kíván megfelelni ezeknek az EU-s elvárásoknak, ezért inkább teljesen megszünteti a politikai hirdetéseket platformjain.

A vállalat saját szabályzatában részletesen meghatározza, milyen típusú hirdetéseket sorol ebbe a körbe – ezek a korlátozások nemcsak az uniós országokra, hanem más európai területekre, így az Egyesült Királyságra is vonatkoznak majd.

A döntést a vállalat azzal indokolta, hogy az új szabály túl összetett követelményeket róna a felületek működésére, ez pedig „vállalhatatlan mértékű komplexitást és jogbizonytalanságot” eredményezne a hirdetők és a platform számára is. Ugyanakkor a Meta hangsúlyozta, hogy a politikai tartalmak posztolását nem tiltja meg sem a felhasználóknak, sem a közszereplőknek, egyszerűen csak nem lehet majd októbertől az ilyen tartalmakat fizetett hirdetésként népszerűsíteni.

Az egyelőre még kérdéses, hogy hogyan tervezik majd szűrni az ilyen jellegű tartalmakat, hogyan akadályozzák meg, hogy valaki mégis politikai célú dolgot hirdessen, hiszen akkor az oldal automatikusan sérteni fogja az EU-s szabályt.

Az Európai Unió a 2018-as Cambridge Analytica-botrány után szigorította szabályozását. A brit tanácsadó cég a Facebook-felhasználók adatait engedély nélkül gyűjtötte be, majd azokat politikai kampánycélokra - többek között a 2016-os amerikai elnökválasztáson és a Brexit-népszavazás során - használta fel.

A Meta kiemelte, hogy nem az első technológiai cég, amely ilyen döntést hoz: a Google már 2024 végén leállította a politikai hirdetéseket az EU-ban.

A Meta régóta bírálja az EU internetre vonatkozó szabályozását. Július elején bejelentette, hogy bíróság elé viszi az Európai Bizottság által áprilisban kiszabott 200 millió eurós adatvédelmi bírságot. A vállalat ellen több vizsgálat is folyamatban van az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvénye (DSA) keretében. Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója idén januárban az EU politikáját a cenzúrához hasonlította, az uniós bírságokat pedig vámként jellemezte.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×