Infostart.hu
eur:
381.54
usd:
327.45
bux:
109282.82
2025. december 5. péntek Vilma
dugó torlódás autópálya // During the summer, transfers from the most populous cities to those on the coast often create traffic jams on motorways and freeways. The image is taken in Spain and you can see how the lane towards the coast is full of stopped cars while the return lane has little traffic.
Nyitókép: AngelPietro/Getty Images

Sok autóstól látni, pedig nemcsak veszélyes, tilos is

A középső sávban haladás az egyik leggyakoribb és legproblematikusabb jelenség, amivel találkozhatnak a sofőrök a D1-es autópályán északi szomszédunknál.

A középső sávban haladás a forgalom felesleges akadályozását és veszélyes helyzetet okozhat – írja a parameter.sk alapján az Autószektor.

Az érvényben lévő jogszabály szerint a középső és a bal sáv kizárólag előzésre vagy kikerülésre szolgál és amint az autós véghezvitte a manővert, köteles visszasorolni jobbra. A gyakorlatban viszont sokan nem így cselekszenek, feleslegesen képeznek akadályt a középső sávban, noha a jobb oldali teljesen üres. Ez a forgalom felesleges akadályozásához és balesetveszélyhez vezethet, nem mellesleg pedig arra kényszerítheti az autósokat, hogy jobbról előzzenek, ami nemcsak veszélyes, hanem tilos is.

Az érvényben lévő előírások szerint

a jobb sávon kívüli indokolatlan haladás tilos, ezért pedig akár 100 euróra is bírságolhatják a sofőröket.

A rendőrség folyamatosan felhívja a figyelmet a középső sávban való haladás problémájára. A hatóság szerint a törvény csak akkor engedélyezi a középső sávban való haladást, ha a nagy forgalom miatt minden sáv tele van.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Esik a magyar bankok nyeresége: mekkora a baj?

Esik a magyar bankok nyeresége: mekkora a baj?

Szinte kereken 1200 milliárd forint adózás utáni nyereséget ért el a bankszektor az első három negyedévben, ami 16%-kal marad el az egy évvel korábbi rekordtól.  Ez még tűrhető, 13,6%-os tőkearányos megtérülést jelent, ám az osztalékbevételek nélkül már csak 8,1%-nak felel meg. A különadók év eleji elszámolása miatt a teljes éves megtérülés várhatóan magasabb lesz ennél, ám az extraprofitadó váratlan megemelése jövőre 2 százalékponttal ronthatja. Bár a kamatjövedelem még mindig csökkenő pályán van, most már nem ez mozgatja elsősorban az eredményszámokat, hanem a működési költségek 20%-os elszállása, amiből a különadók mellett például az informatikai költések is jócskán kiveszik a részüket.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×