eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A Perini Navy Press Office képén a brit bejegyzésű Bayesian vitorlásról, amely egy viharban a szicílai Palermo környékén 2024. augusztus 19-én hajnalban elsüllyedt. A fedélzetén tartózkodó 22 ember közül 15-öt kimentettek, egyet holtan találtak meg, hatot még keresnek.
Nyitókép: MTI/EPA/Perini Navy Press Office

Így találták meg luxusjacht áldozatait - drámai beszámoló a mentésről

Emberölési ügy lehet az elsüllyedt luxusjacht katasztrófája, a hatóságok a személyzet felelősségét is vizsgálják. Az olasz illetékesek sajtótájékoztatón számoltak be arról, amit eddig tudni lehet.

Bayesian augusztus 19-én hajnalban borult fel Szicília partjaihoz közel, a fedélzeten tartózkodó 22 ember közül 15 élte túl a katasztrófát. A hét áldozat közül az utolsót pénteken találták meg és hozták felszínre a búvárok. Az egyelőre nem tudni, a hajót mikor emelik ki.

Az olasz hatóságok beszámolója szerint augusztus 19-én hajnali 04:38-kor hívták a parti őrséget a viharba került Bayesianhoz, de mire kiértek, a luxusjacht már elsüllyedt. Néhány túlélőt egy közeli hajó mentett ki, és még aznap megtalálták a hajószakács, Recaldo Thomas holttestét is.

Két nappal később hozták felszínre Jonathan William Bloomer és felesége holttestét, Judy Bloomerét, valamint Christopher Morvilloét és feleségéét, Neda Morvillóét, augusztus 22-én pedig Mike Lynch-t.

Mint kiderült, ők valamennyien a hajó bal oldalán, az első kabinban voltak. Ugyanazon az oldalon, a harmadik kabinban találták meg Lynch 18 éves lányát, Hannah-t augusztus 23-án.

A hatóságok beszámolója szerint a hajó a jobb oldalára dőlve süllyedt el, az áldozatok ezért valószínűeg azokban a kabinokban kerestek menedéket, ahol még maradhatott valami levegő - írja a sajtótájékoztatóról szóló beszámolójában a HVG.

A sajtótájékoztatón a mentési művelet részleteiről is beszéltek. A keresésbe és mentésbe minden nap mintegy hetven embert vontak be, akik több mint 120 merülést hajtottak végre. A búvárok egyszerre csak 12 percig tudtak a vízben maradni. A munka nagyon intenzív és stresszes volt, 50 méteres mélységben dolgoztak, és az időjárási körülmények miatt nagyon kicsi volt a látótávolság.

Emberölési ügy és a legénység felelőssége

Az áldozatokat felboncolják, és vizsgálják a roncsot is, hogy kiderüljön, hogyan történhetett a katasztrófa. Ambrogio Cartosio ügyész az embrölést sem zárta ki, de hangsúlyozta: minden lehetőséget vizsgálnak.

Vizsgálják a legénység felelősségét is, miután többségük túlélte a katasztrófát, csak hajószakács veszett oda, míg a további hat áldozat a hajó utasa volt.

A nyomozást alapvetően befolyásolhatja, hogy mikor hozzák a felszínre a luxusjachtot. A kiemelés költségeit teljes mértékben a tulajdonosnak kell állnia, de egyelőre nem tudták megbecsülni, hogy ennek mekkora ára lesz.

Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×