Walesben szinte az összes beépített vagy lakott területen lévő úton 30 helyett már alapértelmezés szerint 20 mérföld/órás (körülbelül 32 kilométer/óra) sebességgel lehet közlekedni. A terv rendkívül ellentmondásos, az alsóház vezetője a héten úgy jellemezte, hogy „teljesen őrült, még a walesi munkáspárti kormány mércéjéhez képest is”.
Az ország első minisztere azt mondta a Sky Newsnak, hogy az új törvény a biztonságról szól, nem a politikáról: „Ez semmilyen értelemben nem politikai tétel, hanem bizonyítékokon alapul” – idézi Mark Drakeford szavait az Index.
Szerinte az alacsonyabb sebesség kevesebb balesetet jelent, és kevesebb életet veszítenek ezáltal. A walesi kormány reményei szerint az új törvény, aminek bevezetése 32 millió fontba került, 40 százalékkal kevesebb ütközést eredményez, évente hat-tíz emberéletet ment meg, és akár kétezer sérülést is elkerülhet.
A cikk szerint a walesiek ugyanakkor megosztottak a kérdésben, vannak, akik támogatják a döntést, de többen is nemtetszésüket fejezték ki. A rendszer ellen indított online petíciót rövid idő alatt több tízezren írták alá.
Gazdasági aggályok is felmerültek
A walesi kormány saját jelentése szerint a sebességkorlátozás gazdasági hatása 30 év alatt 4,5 milliárd fontot tehet ki. A walesi kormány az egészségügy számára jelentkező évi 92 millió font megtakarításra összpontosít, mikötben saját jelentése szerint a sebességkorlátozás gazdasági hatása 30 év alatt 4,5 milliárd fontot tehet ki.
Az új sebességkorlátozást a rendőrség a szokásos módon fogja betartatni, de a miniszterelnök a Sky Newsnak jelezte, hogy a lakosságot először is felvilágosítással fogják megcélozni.