eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: fr24.com

"A repülőgép elszabadult", kiáltottak a pilóták Párizsban - hangfelvétel a súlyos esetről

Vizsgálatot indított szerdán a francia polgári repülésbiztonsági nyomozó és elemző Iroda (BEA) annak a súlyosnak minősített incidensnek a kivizsgálására, amely az Air France légitársaság egyik járatának két nappal ezelőtti leszállásakor történt a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren . A pilóták ugyanis a Boeing 777 típusú repülőgép "repülésirányításának instabilitásával" szembesültek.

Az Air France megerősítette az AFP hírügynökségnek, hogy a francia légitársaság AF11-es számú, New Yorkból Párizsba közlekedő járatán április 4-én félbeszakadt a megkezdett leszállás, és átstartolás történt a repülőtérhez közeledve.

"A repülőgép a második leszállás során már gond nélkül landolt" - jelezte a légitársaság.

A francia televíziókban és rádiókban közzétetették az incidens során a pilótafülke és az irányítótorony közötti beszélgetés szövegét.

"Állj, állj" - mondta az egyik pilóta a kollégájának ijedt hangon, majd a légiirányítókhoz szólva hozzátette: "Visszahívlak titeket. Átstartoltunk, tartjuk a 4000 láb (1300 méter) magasságot, visszahívunk titeket". A FlightRadar internetes oldalon látható repülési adatok szerint a repülőgép nem sokkal korábban még 400 méteres magasságban volt.

"Átstartoltunk, repülésirányítási probléma történt, a gép gyakorlatilag elszabadult" - magyarázta a pilóta a légiirányítóknak, miután stabilizálódott a helyzet.

Az Airportal.hu tudósítása szerint a repülőgép már megkapta az engedélyt a leszálláshoz, miután mindössze 1200 láb (kb. 365 méter) magasságban balra eltért a futópálya végső egyenesétől, és 1150 láb (kb. 350 méter) magasságig folytatta a süllyedést, mielőtt újra emelkedésbe kezdett.

A légiforgalmi irányítókkal folytatott – valószínűleg véletlen – rádióforgalmazásból kiderült, hogy a pilóták jelentős stresszhelyzetben voltak, a háttérben rengeteg figyelmeztető hangjelzés hallható.

Az Air France szerint "az átstartolást a hatóságok, a repülőgépgyártók és az Air France légitársaság természetes eljárásnak tekintik a biztonság érdekében".

"A legénységek képzettek és rendszeresen gyakorolják a valamennyi légitársaság által megszokott eljárásokat annak érdekében, hogy szavatolják a járatok és az utasok biztonságát, ami a legfontosabb az Air France számára" - tette hozzá közleményében a légitársaság, amely "megérti és sajnálja a kellemetlenséget, amelyet az ügyfeleik átélhettek".

A járat adatait és a pilótafülkében lezajlott beszélgetés felvételét tartalmazó feketedobozt már vizsgálja a BEA, amely "súlyos incidensnek" minősítette a történteket.

A nemzetközi polgári légiközlekedés szabályai szerint a súlyos incidens azt jelenti, hogy a körülmények arra utalnak, nagy volt a valószínűsége egy balesetnek. Illetékes források az AFP-nek elmondták: az incidens azért minősült súlyosnak, mert leszállás közben történt, amikor is a legnagyobb a kockázat. A hatóság egyébként rendszeresen végez ilyen típusú vizsgálatokat. A mostani incidensnek nem voltak sérültjei.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×