eur:
405.66
usd:
357.56
bux:
93021.85
2025. április 28. hétfő Valéria

Ismét nekifutnak a vasúti gigafúziónak

Az Alstom francia gépipari konszern bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat a Bombardier kanadai multinacionális járműgyártó vállalat vasúti üzletágának felvásárlásáról.

Az akár hétmilliárd dolláros értékű ügylet újabb erőfeszítést jelent a nyugati nagyvállalatok részéről annak érdekében, hogy a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy vasúti társulást hozzanak létre.

Az Alstom közleményében jelezte, hogy még nem hozták meg a végleges döntést. A Bombardier egyelőre nem kommentálta a hírt.

A Reuters hírügynökség bennfentes forrásból úgy tudja, hogy

az Alstom és a Bombardier közel áll a megállapodáshoz, amely hétmilliárd dollárra értékeli a Bombardier vonat- és mozdonygyártó ágazatát.

Az Alstom-részvények közel 4 százalékos pluszban forogtak a párizsi tőzsdén a hétfői kereskedés során.

Az Alstom és a Bombardier közötti ügyletet valószínűleg alaposan megvizsgálják a versenyfelügyeleti hatóságok. Egyes elemzők szerint azonban Brüsszel részéről feltehetően kisebb lesz az ellenállás, mint az Alstom és a Siemens vasúti üzletágának egyesülésével szemben, mivel a francia és a kanadai vállalat együttesen kisebb részesedéssel bír a nagysebességű vonatok európai piacán.

Az Alstom és több ágazati rivális igyekszik lépést tartani a vasúti járműgyártás piacának világszerte legnagyobb szereplőjével, a kínai CRRC-vel (China Railway Rolling Stock Corporation), amely egy német vállalat mozdonygyártó ágazatának, a vasúti infrastruktúra területén tevékenykedő Vossloh mozdonygyártó részlegének felvásárlásával belép az Európai Unió piacára.

  • Az Európai Bizottság tavaly februárban megvétózta a Siemens német ipari óriáscég és az Alstom vasúti üzletágának egyesülését,
  • míg a Siemens és a hatalmas adósságteher alatt roskadozó Bombardier tárgyalásai 2017-ben jutottak zsákutcába.

A Siemens és az Alstom 2017 őszén állapodott meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágak egyesített értékesítési árbevétele körülbelül 18 milliárd dollár volt, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC, és a duplája a kanadai Bombardier bevételének.

A Deutsche Bank számításai szerint az Alstom vasúti üzletágának árbevétele 17 milliárd dollárra emelkedik, az egy részvényre jutó nyereség pedig 17 százalékkal emelkedik, ha nyélbe tudják ütni az ügyletet a Bombardier-vel.

A TGV nagysebességű vonatot gyártó Alstom európai piaci részesedése 33 százalék, az ennek német megfelelőjét, az ICE-t kifejlesztő Siemensé pedig ennek nagyjából a fele, 17 százalék. Világpiaci részesedésük ugyanakkor csak 7, illetve 3 százalék, míg a CRRC-é 71 százalék a német SCI Verkehr tanácsadó cég adatai szerint.

Címlapról ajánljuk
A Liverpooltól senki sem várta a bajnoki címet, de egyetlen percig nem volt kérdés, melyik a PL legjobb csapata

A Liverpooltól senki sem várta a bajnoki címet, de egyetlen percig nem volt kérdés, melyik a PL legjobb csapata

Az Opta, a nemzetközi labdarúgás egyik legelismertebb elemzőcége a számok nyelvére fordította le a Liverpool 20. angol bajnoki címének eddigi történetét. Kiderül, hogy a Szoboszlai Dominikot is foglalkoztató Vörösök az előzetes esélylatolgatásokhoz képest meglepetésre, mégis nagyon magabiztosan szerezték meg a Premier League-korszakban mindössze második elsőségüket.

Szakértő: bővítenek az európai fegyvergyárak, de közben nagyon óvatosak

Az európai országok GDP-arányos védelmi kiadásainak egy-másfél százalékos emelése akár ugyanekkora GDP-növekedést is hozhatna Európának – mondta az InfoRádió GeoTrendek című műsorában az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője. Nagy Dávid ugyanakkor rámutatott: a növekedéshez a kontinens hadiipari cégeinél kell elkölteni a plusz forrást, ám kérdéses, hogy ezek győznék-e a megrendeléseket kapacitással.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
Ma nagyon sok minden eldőlhet a tőzsdéken

Ma nagyon sok minden eldőlhet a tőzsdéken

Felemás ázsiai kereskedés után visszafogott emelkedést láthatunk az európai tőzsdéken, Amerikában viszont kisebb negatív irányú korrekció jöhet a határidős részvényindexek jelenlegi állása alapján. Gazdasági események szempontjából csendes napra számíthatunk, az esti órák azonban hozhatnak izgalmakat, miután az amerikai pénzügyminisztérium akkor teszi közzé negyedéves finanszírozási tervét. Miután óriási kérdőjelek övezik az Elon Musk vezette Hatékonyságügyi Minisztérium sikerességét és a külföldi befektetőknek sem vonzó már annyira az amerikai kötvénypiac, ezért nagyon fontos lesz, hogy a következő három hónapra mekkora hiányt tervez az amerikai kormányzat. Május 8-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Információ és jelentkezés.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×