eur:
408.05
usd:
375.07
bux:
73837.78
2024. november 5. kedd Imre

Ismét nekifutnak a vasúti gigafúziónak

Az Alstom francia gépipari konszern bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat a Bombardier kanadai multinacionális járműgyártó vállalat vasúti üzletágának felvásárlásáról.

Az akár hétmilliárd dolláros értékű ügylet újabb erőfeszítést jelent a nyugati nagyvállalatok részéről annak érdekében, hogy a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy vasúti társulást hozzanak létre.

Az Alstom közleményében jelezte, hogy még nem hozták meg a végleges döntést. A Bombardier egyelőre nem kommentálta a hírt.

A Reuters hírügynökség bennfentes forrásból úgy tudja, hogy

az Alstom és a Bombardier közel áll a megállapodáshoz, amely hétmilliárd dollárra értékeli a Bombardier vonat- és mozdonygyártó ágazatát.

Az Alstom-részvények közel 4 százalékos pluszban forogtak a párizsi tőzsdén a hétfői kereskedés során.

Az Alstom és a Bombardier közötti ügyletet valószínűleg alaposan megvizsgálják a versenyfelügyeleti hatóságok. Egyes elemzők szerint azonban Brüsszel részéről feltehetően kisebb lesz az ellenállás, mint az Alstom és a Siemens vasúti üzletágának egyesülésével szemben, mivel a francia és a kanadai vállalat együttesen kisebb részesedéssel bír a nagysebességű vonatok európai piacán.

Az Alstom és több ágazati rivális igyekszik lépést tartani a vasúti járműgyártás piacának világszerte legnagyobb szereplőjével, a kínai CRRC-vel (China Railway Rolling Stock Corporation), amely egy német vállalat mozdonygyártó ágazatának, a vasúti infrastruktúra területén tevékenykedő Vossloh mozdonygyártó részlegének felvásárlásával belép az Európai Unió piacára.

  • Az Európai Bizottság tavaly februárban megvétózta a Siemens német ipari óriáscég és az Alstom vasúti üzletágának egyesülését,
  • míg a Siemens és a hatalmas adósságteher alatt roskadozó Bombardier tárgyalásai 2017-ben jutottak zsákutcába.

A Siemens és az Alstom 2017 őszén állapodott meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágak egyesített értékesítési árbevétele körülbelül 18 milliárd dollár volt, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC, és a duplája a kanadai Bombardier bevételének.

A Deutsche Bank számításai szerint az Alstom vasúti üzletágának árbevétele 17 milliárd dollárra emelkedik, az egy részvényre jutó nyereség pedig 17 százalékkal emelkedik, ha nyélbe tudják ütni az ügyletet a Bombardier-vel.

A TGV nagysebességű vonatot gyártó Alstom európai piaci részesedése 33 százalék, az ennek német megfelelőjét, az ICE-t kifejlesztő Siemensé pedig ennek nagyjából a fele, 17 százalék. Világpiaci részesedésük ugyanakkor csak 7, illetve 3 százalék, míg a CRRC-é 71 százalék a német SCI Verkehr tanácsadó cég adatai szerint.

Címlapról ajánljuk
Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Az Egyesült Államoknak eddig 45 elnöke volt, a 2020-ban megválasztott Joe Biden sorrendben mégis a 46. A leghosszabb ideig, 12 évig és 39 napig Franklin D. Roosevelt, a legrövidebb ideig, 32 napig William Henry Harrison volt elnök. Érdekességek az amerikai elnökválasztások történetéből.

Elemző a moldovai elnökválasztásról: Maia Sandu pirruszi győzelmet aratott, egyre többen „gyűlölik” a pártját

A kelet-európai országban a hét végén tartották az elnökválasztás második fordulóját, melyet a hivatalban lévő elnök, Maia Sandu nyert meg Alexandr Stoianoglo ellen. Pászkán Zsolt, a Magyar Külügyi Intézet külső munkatársa szerint nem vár könnyű időszak Maia Sandura, mert bár a moldovaiak többsége támogatja az uniós csatlakozást, az elnök pártja egyre népszerűtlenebb.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×