Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.41
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Meglepően sokan lesznek rosszul az elektromos autókban – itt a magyarázat, miért

A tapasztalatok szerint több ember szenved „utazási betegségben” az elektromos autókban, mint a belső égésű motoros autókban.

Szerencsére nem a sofőröket, hanem elsősorban az utasokat érinti inkább az utazási betegség. Az igazi ok a több panaszra az, hogy az elektromos autó „simábban” jár, mint a benzinesek vagy dízelesek – és ez megtéveszti az érzékszerveinket.

Az elektromos autók hajtása sokkal egyenletesebb, mint a benzines vagy dízel autóké. A belső égésű motorok vibrációja, a váltások, a motorzaj és a rezgések folyamatosan „érzékeltetik” az utassal, hogy a jármű mozog. Ez tudat alatt segíti az agyat az érzékszervek közötti információk összehangolásában. Az elektromos autókban viszont hiányzik ez a fajta visszajelzés: csendesek, alig rezegnek, és a gyorsulás is sokszor teljesen simán, fokozatváltások nélkül történik. Az agy emiatt kevésbé kap mozgást megerősítő jeleket, miközben a belső fül egyértelműen érzékeli a gyorsulást vagy a kanyart – ebből fakad az érzékszervi ellentmondás, ami az utazási betegséget kiváltja – magyarázta el Csernik András somogyi autókereskedő a sonline.hu oldalon, hogy miért több a panasz az elektromos autókra ebből a szempontból.

– Az is számít, hogy az elektromos autókban gyakran alkalmaznak fékezésienergia-visszanyerést (rekuperációt).Ilyenkor a jármű lassulása nem mindig azonos a megszokott fékezési érzetekkel, hanem hirtelen vagy fokozatos, a vezető beállításától függően. Ez a „szokatlan” lassulás szintén fokozhatja a rosszullét kialakulását – tette hozzá az értékesítő.

Íme néhány jótanács, hogy ne legyünk rosszul sem elektromos autóban, sem dízelben vagy benzinesben.

  • Nézzünk előre a távolba!
  • Szellőztessünk!
  • Együnk könnyűt indulás előtt, igyunk elegendő folyadékot, de kerüljük az alkoholt és a koffeint!
  • Tartsunk szünetet!
  • Rágózzunk vagy rágcsáljunk valamit!
  • Próbáljunk lazítani!
  • Gyógyszeres segítséget is igénybe vehetünk, a patikákban kaphatók ilyen szerek vagy tapaszok.
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×