eur:
403.78
usd:
355.31
bux:
95426.77
2025. május 24. szombat Eliza, Eszter
Toronto, Canada - January 20, 2024:  Temu, PayPal and various other apps on an Apple iPhone.
Nyitókép: Kenneth Cheung/Getty Images

Vége a filléres Temu és a Shein cuccoknak, jön az áremelés

Az áremelésre az Egesült Államok és Kína között zajló vámháború miatt kerül sor. Az amerikai felhasználóknak azt tanácsolják, még a kijelölt dátum előtt rendeljenek.

A kínai online kiskereskedelmi óriások, a Shein és a Temu figyelmeztették az amerikai vásárlókat, hogy a termékek ára árpilis 25-től emelkedni fog, miután Donald Trump elnök jelentős vámokat vetett ki a Kínából származó árukra - írja a BBC híradása nyomán a hvg.hu.

A konkurens cégek szinte megegyező közleményekben közölték, hogy működési költségeik emelkedtek "a globális kereskedelmi szabályok és vámok közelmúltbeli változásai miatt", hozzátéve, hogy április 25-től "árkorrekciókat" hajtanak végre.

A vállalatok arra biztatják közleményükben a vásárlóikat, hogy még az áremelkedés előtt adják le rendelésüket.

"Készen állunk arra, hogy a megrendeléseid zökkenőmentesen megérkezzenek ebben az időszakban. Mindent megteszünk azért, hogy az árakat alacsonyan tartsuk, és minimalizáljuk a rád gyakorolt hatást. Csapatunk keményen dolgozik a vásárlási élményed javításán" - olvasható a közleményekben.

A Temu és a Shein a hirdetési költségeit is jelentősen visszanyeste az Egyesült Államokban. Előbbi április 9-től kezdődően kikapcsolta az összes Google Shopping hirdetését - ezt Mike Ryan, a Smarter Ecommerce online hirdetési ügynökség e-kereskedelmi elemzési vezetője közölte a LinkedInen. Az előző hónaphoz képest a vállalat átlagos amerikai reklámköltése a közösségi média platformokon, köztük a Facebookon, Instagramon és YouTube-on, 31 százalékkal esett vissza az április 13-ig tartó két hétben. Ugyanebben az időszakban a Shein reklámköltése 19 százalékkal csökkent a Sensor Tower piackutató cég adatai szerint.

Címlapról ajánljuk
Both Miklós: a múlt értékeit a jelenben kell újraértelmezni

Both Miklós: a múlt értékeit a jelenben kell újraértelmezni

A népművészet klasszikus gyűjtői korszakának vége, de a hagyományok tovább élnek – immár intézményi keretek között és digitális formában is. Both Miklós, a Hagyományok Háza főigazgatója szerint a néptánc és a kézművesség nemcsak a múlt, hanem a jövő része is lehet, ha képesek vagyunk újraértelmezni és innovatív módon továbbadni örökségünket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.26. hétfő, 18:00
Rosonczy-Kovács Mihály
a Nézőpont Intézet külügyi igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×