A kínai online kiskereskedelmi óriások, a Shein és a Temu figyelmeztették az amerikai vásárlókat, hogy a termékek ára árpilis 25-től emelkedni fog, miután Donald Trump elnök jelentős vámokat vetett ki a Kínából származó árukra - írja a BBC híradása nyomán a hvg.hu.
A konkurens cégek szinte megegyező közleményekben közölték, hogy működési költségeik emelkedtek "a globális kereskedelmi szabályok és vámok közelmúltbeli változásai miatt", hozzátéve, hogy április 25-től "árkorrekciókat" hajtanak végre.
A vállalatok arra biztatják közleményükben a vásárlóikat, hogy még az áremelkedés előtt adják le rendelésüket.
"Készen állunk arra, hogy a megrendeléseid zökkenőmentesen megérkezzenek ebben az időszakban. Mindent megteszünk azért, hogy az árakat alacsonyan tartsuk, és minimalizáljuk a rád gyakorolt hatást. Csapatunk keményen dolgozik a vásárlási élményed javításán" - olvasható a közleményekben.
A Temu és a Shein a hirdetési költségeit is jelentősen visszanyeste az Egyesült Államokban. Előbbi április 9-től kezdődően kikapcsolta az összes Google Shopping hirdetését - ezt Mike Ryan, a Smarter Ecommerce online hirdetési ügynökség e-kereskedelmi elemzési vezetője közölte a LinkedInen. Az előző hónaphoz képest a vállalat átlagos amerikai reklámköltése a közösségi média platformokon, köztük a Facebookon, Instagramon és YouTube-on, 31 százalékkal esett vissza az április 13-ig tartó két hétben. Ugyanebben az időszakban a Shein reklámköltése 19 százalékkal csökkent a Sensor Tower piackutató cég adatai szerint.