eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
Young woman with red hair buying groceries in a local supermarket, feeling depressed by the high prices in the store and leaning on her shopping cart
Nyitókép: Brothers91/Getty Images

Meglepő eredmény: még szorosabbra húzta az átlag magyar a nadrágszíjat

Háromezer, 18 és 55 év közötti magyar, cseh, lengyel és szlovák fogyasztó megkérdezésével készített egy felmérést a Publicis Groupe a fogyasztói szokások változásáról. A kutatást minden negyedévben elvégzik.

A kutatás eredménye szerint Magyarországon volt a legmagasabb azon háztartások aránya, amelyek az előző év hasonló negyedévéhez képest visszavágták költekezéseiket, elsősorban az áremelkedésekre reagálva. Ez meglepte a kutatókat: nem számítottak arra, hogy a spórolók aránya közel duplájára emelkedik – mondta az InfoRádióban Major Helga, a Publicis Groupe Hungary médiadirektora.

Abban nem volt meglepetés, melyek voltak az első tételek, amelyek eltűntek egy ilyen megváltozott gazdasági helyzetben (nyaralás, étterem, sportfelszerelés), ám

egyre inkább az látszik, hogy már a korábban az öltözködésre és az édességre szánt forintok sorsát is átgondolják.

A háztartás anyagi helyzetétől függően vagy teljesen elfordulnak az emberek egyes árukategóriáktól, vagy kevesebbet, illetve olcsóbb márkájú terméket vásárolnak belőle.

Azt egyetlen gyártó cégnek se javasolta az ügynökség, hogy a termékeiket "lepozicionálják". Major Helga szerint a prémiumtermékek iránti vágy folyamatosan erős, és ebben nem is látnak csökkenést. Sőt, egyes termékkategóriákban a prémium termékek fogyasztása növekedett is: azzal, hogy ezek átkerültek egy "ünnepi" státuszba, egy-egy alkalommal azok is megveszik, akik egyébként nem tartoztak az adott márkának a fogyasztói közé.

Kiderült továbbá, hogy mind a négy vizsgált országban létezik egy fogyasztói réteg, amelynek vásárlásait nem befolyásolta az infláció.

Magyarországon a válaszadók 25 százaléka nyilatkozott úgy, hogy semmit sem változtatott a költési szokásain.

Ők azok közül kerültek ki, akik jövedelme 430 ezer forint fölött van egyéni szinten. Igaz, itt is szemmel látható a csökkenés: ez az az arány tavaly még 44 százalék volt. Mindazonáltal a többi országban szélesebb ez a réteg, mint Magyarországon – ismertette az adatokat a szakember.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A fejlett országokban trend lett az otthoni munkavégzés, idehaza más a helyzet

A fejlett országokban trend lett az otthoni munkavégzés, idehaza más a helyzet

Az Európai Unióban a foglalkoztatottak 22,5 százaléka, míg Magyarországon 10,6 százalék dolgozott otthonról 2022-ben – derült ki az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzéséből. A tanulmány szerzője, Erdélyi Dóra az InfoRádióban elmondta: minél fejlettebb egy ország, annál inkább jellemzőbb a home office gyakorlata.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×