eur:
393.1
usd:
366.38
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Személyautó halad a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelületén az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. A 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.
Nyitókép: MTI/Varga György

Nem számít a járvány, erős időszakon van túl a ZalaZone

Több modul már használható, és hamarosan elindulhat az önvezető autók tesztje is az M76-oson.

A koronavírus miatti helyzet nem lassította a ZalaZone kivitelezését, de az üzemeltetésben érezhető volt a megelőző intézkedések hatása. A 45 milliárd forintba kerülő, 260 hektáron elterülő járműipari tesztpálya már nagyjából 70 százalékos állapotban van, a tervek szerint 2021 végén adják át – mondta a Világgazdaságnak Robert Siddi, a létesítmény szolgáltatásait hasznosító AVL-ZalaZone Kft. kereskedelmi vezetője.

Az ausztriai AVL autóipari kutatóvállalat és a zalaegerszegi komplexum tulajdonosa, az állami Autóipari Próbapálya Zala Kft. azért alapította meg a 74-26 százalékos arányban osztrák többségi tulajdonú AVL-ZalaZone-t, mert a tesztpálya néhány elemén már elindulhattak a szolgáltatások. Már működik

  • a Smart City,
  • a nyolcféle felületen kipróbálható fékteszt,
  • a 300 méter átmérőjű dinamikus felület és
  • a kisebb versenypályának számító kezelhetőségpálya.

Hamarosan pedig készen lesz az 50 kilométeres M76-os út Balatonszentgyörgy és Zalaegerszeg között, amelynek egy 12 kilométeres egyenes szakaszát az AVL-ZalaZone hetente kétszer egy irányban tesztelésre lezárhatja. Ezen a részen 250 kilométeres óránkénti sebességgel is haladhatnak majd az autók, köztük az önvezetők. is.

Jövőre épül meg az 5, 12, 18, 25 és 30 fokos emelkedőket tartalmazó modul, a kezelhetőségi pálya pedig kiegészül egy egy kilométer hosszú, hat méter széles kisebb kezelhetőségi pályával, amely teljesen vizezhető lesz.

A ZalaZone erős szeptembert zárt, mert Európában már csak Magyarországra lehetett bejutni tesztelésre. A létesítmények kihasználtsága egyelőre 25-30 százalék körüli. A legjelentősebb ügyfelek a járműalkatrész-gyártók – a Knorr-Bremse, a Bosch és a Continental –, valamint igénybe veszik a szolgáltatásokat az autógyártók, köztük a Porsche és a Volkswagen csoport tagjai is.

Magáncélra még nem használható a tesztpálya, de később erre is megnyílhat.

Címlapról ajánljuk
Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Ha áprilisban tartották volna az európai parlamenti választást Szlovákiában, akkor azt az ellenzéki Progresszív Szlovákia nyerte volna a szavazatok 27 százalékával. A hármas kormánykoalíció két pártja, a Smer és a Hlas 15, ill. 14 százalékot ért volna el – derült ki a legfrissebb közvéleménykutatás eredményeiből. A felmérés szerint a Magyar Szövetségnek is sikerülne egy képviselőt kijuttatnia Brüsszelbe.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×